Toyota vrea să schimbe transportul în comun cu jucăria numită i-ROAD

Japonezii de la Toyota şi-au pus în gând că pot să schimbe felul în care funcţionează un sistem de transport public, iar propunerea lor vine sub forma unui grup restrâns de jucării electrice pe trei roţi numite i-Road.

Toyota vrea să schimbe transportul în comun cu jucăria numită i-ROAD Toyota vrea să schimbe transportul în comun cu jucăria numită i-ROAD

În urmă cu un an, Toyota a lansat un concept de vehicul electric extrem de compact, cu doar trei roţi, care a fost gândit pentru a fi folosit în metropolele superaglomerate ale lumii. Acest concept s-a numit i-Road şi, spre deosebire de alte idei considerate neconvenţionale la început, chiar s-a transformat într-un model de serie.

Acum, niponii vor să schimbe felul în care funcţionează sistemele de transport în comun printr-o flotă de 35 de exemplare i-Road. Mai exact, niponii au organizat un proiect pilot în localitatea franceză Grenoble, denumit Cité lib by Ha:mo, care are un scop clar, şi anume de a suplini mijloacele de transport public cu aceste mici vehicule urbane.

E ca un fel de scuter, doar că e mai stabil şi nu te plouă

Cu alte cuvinte, cele 35 de i-Road-uri, împreună cu alte 35 de vehicule electrice Toyota, sunt integrate în sistemul informatic central al sistemului de transport în comun din Grenoble. Atunci când cineva vrea să facă un drum din punctul A în punctul B mai rapid şi mai confortabil, iar în apropierea celor două puncte există staţii de încărcare pentru jucăriile Toyota, atunci poate opta pentru această variantă, şi nu pentru autobuz sau tramvai.

Staţiile de încărcare (27 la număr) sunt amplasate în apropierea staţiilor de autobuz şi tramvai, iar cel care foloseşte un i-Road poate să îl lase pur şi simplu acolo, fără să fie nevoit să îl ia şi la drumul de întoarcere – pe care îl poate face cu un alt mijloc de transport.

Aşa arată o staţie de încărcare. Unele dintre ele au locuri special amenajate pentru vehiculele plug-in hybrid

Există, evident, şi un plan tarifar, dar e unul rezonabil, aş zice eu. Pentru un drum de maximum 15 minute plăteşti 3 euro, pentru unul de 15-30 de minute trebuie să dai 5 euro, în vreme ce o călătorie de patru ore te va costa 19 euro.

E o soluţie ingenioasă, dacă mă întrebi pe mine, fiindcă îmbină părţile bune din două lumi: pe de-o parte, eşti tu singur într-o maşină, iar pe de altă parte nu trebuie să ai grija asigurărilor sau au combustibilului.

VIDEO:

Tu ce crezi: ar avea succes un astfel de sistem în România?