12 August în istoria automobilistică

Primul exemplar al lui Ford T, model care a făcut automobilismul accesibil publicului larg, a fost produs pe data de 12 August 1908.

12 August în istoria automobilistică 12 August în istoria automobilistică

12 August 1908 - Această zi este una dintre cele mai importantedin istoria automobilismului, în această zi de pe benzile de producţie ieşind FordT, primul automobil asamblat în serie şi primul pe care clasamuncitoare şi-l putea permite. Până la apariţia sa marii producători asamblau manualfiecare automobil şi îl vindeau cu preţuri pe care doar cei avuţiputeau să şi le permită.

Ford Model T afost o idee ambiţioasă a lui Henry Ford, acesta dorind să poatăoferi oricărui american un automobil. Mai multe prototipuriintermediare s-au proiectat, dar designul final îi aparţine luiChilde Harold Willis, împreună cu doi imigranţi unguri, JosephGalamb şi Eugene Fankas. Producţia lui Ford T, alintat de americani Tin-Lizzie, a început în1909 şi a durat până în 1927, fabricându-se peste 15 milioane deunităţi.

Procesul de asamblare al lui Ford T

Atunci când aapărut Ford T costa 850 de dolari, în timp ce modelele echivalenteaveau preţuri între 2.000 şi 3.000$. O dată cu creştereaeficienţei, preţul a scăzut la 550$ în 1913, 440$ în 1915. Astfelun muncitor putea să îşi cumpere un Ford T cu patrusalarii. În 1920 preţul luiModel T a scăzut la 290$, ceea ce la paritatea de astăzi arînsemna în jur de 3.300 $. Odată cu acest model Ford a iniţiat şi un fel de reciclare, dinresturile lemnoase ale lui Model T creând cărbune pe care îlfolosea în producţie, reuşind astfel să aibă pierderi minime. FordT a fost şi primul automobil produs în mai multe ţări simultan,fiind asamblat în SUA, Canada, Anglia, Germania, Danemarca,Norvegia, Belgia, Brazilia, Mexico şi Japonia.