Australienii i-au pârât pe nemţi după cel mai simplu experiment



Nemţii nu se-nvaţă minte

Australienii i-au pârât pe nemţi după cel mai simplu experiment Australienii i-au pârât pe nemţi după cel mai simplu experiment

Australian Automobile Association (AAA) a comandat un test de consum şi de emsii pentru un Volkswagen Golf din 2010, care fusese rechemat pentru remedierea problemei din scandalul Dieselgate. Conform Autoexpress, rezultatele au fost în defavoarea mărcii germane. După remediere, Golf-ul consuma cu 7% în plus. Pe autostradă, la viteză mare, consumul a crescut cu 14%. Bineînţeles, consumul de referinţă a fost cel al aceluiaşi Golf, înainte de rechemare pentru problema din scandalul Dieselgate.

Chiar dacă emisiile de substanţe poluante au fost în general mai mici, cele de oxizi de azot, în cazul acestui Golf, au fost de 4 ori mai mari decât limitele admise. AAA a comunicat că testele au fost făcute după regulile Comisiei Europene, adaptate la condiţiile de trafic din Australia. Partea bună a lucrurilor e că după rechemare, testele supervizate de AAA şi Federation Internationale de l’Automobile au arătat că puterea şi cuplul Golf-ului din experiment au crescut un pic.

Paul Pottinger, purtător de cuvânt VW, nu e de acord cu rezultatele şi spune că update-ul pentru soft-ul care a păcălit testele de noxe a fost certificat de guvernul german şi că nu pot fi efecte secundare în cazul emisiilor de noxe sau ale consumului. Concluziile după testele producătorului şi ale autorităţilor germane sunt complet contrare celor emise de AAA - a adăugat Paul Pottinger.

Scandalul Dieselgate a început în 2015. Maşinile vândute în SUA aveau emisii de oxizi de azot de 40 de ori mai mari decât în teste – atunci când un soft păcălea aparatele de măsurare. 11 milioane de maşini în toată lumea au sau au avut acest soft. Volkswagen a constituit provizioane de aproape 30 de miliarde de euro pentru remedierea problemei şi pentru eventualele despăgubiri în procese. Numai în SUA, procesul de buyback, amenzile şi despăgubirile cu autorităţile şi cu proprietarii (500.000 de oameni) au costat VW 17.5 mld. $. Fiecare proprietar, în funcţie de model şi de motorizarea diesel pe care o avea, a primit între 5.000 şi 10.000$ despăgubire (asta în afara schimbării maşinii cu una nouă, netrucată).  În Germania, Volkswagen a anunţat, la vremea măsurilor, că va concedia 23.000 de angajaţi în 5 ani, asta însemnând o economie de 3.7 miliarde pe an, în medie.

Autor Alexandru Banu