Brabus Widestar

Brabus nu face concesii şi face orice maşină Mercedes să arate puternică şi neagră. Cel mai mare model nemţesc, GL-ul, primeşte şi un apelativ pe măsură, Widestar.

Brabus Widestar Brabus Widestar
Cei de la Brabus se pare că nu au auzit de sintagma "ce-i prea mult strică" şi aplică regula "oricât de mult nu este de ajuns". GL este un automobil foarte impozant, însă acest lucru nu i-a împiedicat pe inginerii nemţi să îl facă şi mai lat prin evazările suplimentare ale roţilor, care acum beneficiază de jante gigantice, de 23".

Aproape orice urmă cromată a dispărut, cu excepţia perechii de evacuări duble, care arată meschin de mici în comparaţie cu restul maşinii. Suspensia AIRMATIC este acum coborâtă cu 30 mm, pentru un centru de greutate cât mai aproape de sol. Sistemul de frânare este mult mai performant, beneficiind de etriere cu 12 (!) pistonaşe şi discuiri de 380 mm diametru în faţă. Deşi kitul exterior este disponibil pe toate motorizările lui GL, de preferat este cel mai puternic: V8-ul de 6,1 litri care, fără ajutorul vreunui compresor, dezvoltă 456 CP şi 615 Nm, asigurând un demaraj până la 100 km/h în doar 6 secunde. Viteza maximă este de 255 km/h, în condiţiile unui consum care este trecut sub tăcere, de teama organizaţiilor ecologiste.

Echiparea interioară beneficiază de multe gadgeturi IT, cum ar fi sistem multimedia cu şapte ecrane LCD şi DVD-player, conectivitate internet şi MP3 player, cu mediu de stocare pentru 5.000 de melodii, de preferat gangsta' rap. Pielea Alcantara este nelipsită din meniu, la fel ca şi spoturile luminoase de sub praguri şi de sub spoilerul spate. Banii nu sunt o problemă, însă întreţinerea ar putea fi - totuşi, Brabus oferă o garanţie extinsă la trei ani sau 100.000 km, o premieră în lumea tuningului de înaltă performanţă.