Două propuneri de bun simţ pentru organizarea activităţii de taximetrie în Bucureşti

Asociaţiile de taxiuri au ce­rut elimi­narea activităţii ...

Două propuneri de bun simţ pentru organizarea activităţii de taximetrie în Bucureşti Două propuneri de bun simţ pentru organizarea activităţii de taximetrie în Bucureşti

Ziarul Financiar propune în vederea organizării activităţii de taximetrie ca toate maşinile de taxi să aibă cititoare de card, astfel încât clientul să poată efectua plata cursei şi prin intermediul cardului, iar şoferii care refuză cursele sau care nu dau rest la plata cash să fie sancţionaţi.

În prezent, este un haos total în organizarea taxiurilor, clienţii se lovesc de conduita nepotrivită a unor şoferi, de refuzul de a pre­lua unele curse, de imposi­bilitatea de a plăti cu cardul.

„Folosesc doar serviciile Uber şi Taxify pentru că nu trebuie să spui şoferului unde mergi şi să vezi apoi dacă îi convine sau nu. La Uber apreciez faptul că nu trebuie să mă asigur că am bani cash la mine sau că nu trebuie să caut să schimb banii la magazine pentru că şoferul nu are rest. Pui cardul în aplicaţie şi contul se debitează automat după fiecare cursă. Plata direct din aplicaţie este foarte utilă”, spune Simona, angajată într-o companie multinaţională din Capitală.

Asociaţiile de taxiuri au ce­rut elimi­narea activităţii fir­melor care nu au licenţă pentru transport de persoane, 50.000 de transportatori rutieri vor protesta pe 13 decembrie în mai multe oraşe din ţară şi pe 20 decembrie în faţa Gu­vernului, potrivit COTAR (Confe­deraţia Operato­rilor şi Transportatorilor Auto­rizaţi din România).

„Dacă ar exista o cerinţă să avem pe toate maşinile POS-uri, cititoare de carduri, am dota în două - trei săptămâni taxiurile. La un moment dat circa 2.000 de maşini din Capitală aveau şi POS-uri de la diferite bănci, dar la care s-a renunţat, le-am dat înapoi la bănci pentru că şoferii au spus că nu plăteau clienţii cu cardul. Noi suntem dispuşi să dotăm toate maşinile cu cititoare de carduri,  astfel s-ar elibera şi bon fiscal, dar trebuie să ne ajute legislaţia, să existe această prevedere“, a spus Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR (Confe­deraţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România).

Mai mult, el spune că prin lege ar trebui prevăzută o sancţiune pentru şoferii care refuză curse şi pentru cei care nu dau restul. „Trebuie să ne ajute legea să organizăm activitatea de taximetrie, până acum nu ne-a ajutat, la Viena taximetriştii au cutii de mărunţiş, tot prin lege suntem de acord ca taximetriştii să aibă ţinută şi voca­bular decente, adecvate calităţii de transportator“, a mai spus el.

Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar