F1 vine pe Twitter cu tot ceea ce nu vezi la televizor. Noi ne-am făcut cont cum am auzit

Twitter şi F1 semnează un contract mare

F1 vine pe Twitter cu tot ceea ce nu vezi la televizor. Noi ne-am făcut cont cum am auzit F1 vine pe Twitter cu tot ceea ce nu vezi la televizor. Noi ne-am făcut cont cum am auzit

Formula 1 este într-o criză de personalitate. Îşi caută noua poziţionare, o poziţionare care să-i aducă rating-ul pe care îl avea cel puţin în ultimele sezoane cu Schumacher în curse. Vorbim de mai ales rating-ul monetizabil, apoi cel de notorietate. Vârful de glorie al Formulei contemporane a fost în timpurile lui Ayrton Senna, Alain Prost şi Nigel Mansell. Recordurile lui Vettel au mai dezmorţit un pic treaba, însă acum, puţini se mai uită la 70 de tururi când pe Youtube nu mai are nimeni răbdare să vadă şi să înţeleagă 30 de secunde.

În acest context de consum digital pe fast forward şi foarte nişat, F1 trebuie să se reinventeze chiar în lumea vitezei online-ului. Cu distribuţie digitală eficientă, particularizată şi interesantă. Astfel, noii şefi de la Bernie Ecclestone încoace vor să scoată F1 din tradiţiile care mergeau acum o vreme, nu şi azi.

Din acest motiv – sau altul personal vehiculat de soţia unuia dintre şefi – au fost scoase din imagine fetele de pe grila de start. Au apărut noi tehnologii pentru transmisiuni (360 de grade), iar proprietarul Liberty Media canalizează anumite drepturi pe care ia bani. Unul dintre aceste canale e Twitter, care are deja înţelegeri de retransmisie posteveniment cu NFL, NBA şi MLB (Major Leagie Baseball).

Pentru F1, Twitter va transmite un show imediat după premiere, începând cu Grand Prix-ul Spaniei. Moderator va fi Will Buxton şi va avea invitate legende din F1, precum şi piloţii care tocmai termină cursa care precede show-ul. Nico Rosberg e deja unul dintre invitaţii care ar trebui să ne convingă să ne facem cont Twitter, dacă nu avem încă. În show se va vorbi despre cursă şi vom revedea momente importante de pe circuit.

Frank Arthofer, şeful diviziei digitale şi de dezvoltare F1, spune că acest program pe Twitter este în strategia de interactivitate şi monetizare, în acord cu F1 TV, post care va emite curând. Tot el a spus că acest proiect este iniţiativa Twitter pentru recompensarea fanilor Formulei cu conţinut original, de specialitate, livrat LIVE şi proaspăt, imediat după terminarea curselor. Anul acesta vor fi 10 ediţii. Numele simplu al emisiunii de pe reţeaua de socializare Twitter explică mai bine decât orice aceste lucruri – F1 Live Show. Canalul Twitter al F1 este “Formula 1”, cu bifă “verified”.

Greg Maffei este preşedinte şi CEO Liberty Media, iar Chase Carey este CEO F1. 

Autor Alexandru Banu