Guvernul Tudose dă bani cu ţârâita. Ca să ajungă la toţi

Asociaţia Pro Infrastructură ne deschide ochii

Guvernul Tudose dă bani cu ţârâita. Ca să ajungă la toţi Guvernul Tudose dă bani cu ţârâita. Ca să ajungă la toţi

Reluăm mai jos postul de pe Facebook al Asociaţiei Pro Infrastructură, o analiză a scetoarelor terminate şi plătite / neplătite de autostrăzi, sumele care au ajuns sau care ar trebui să ajungă la CNAIR pentru decontările cu furnizorii de servicii şi realitatea dintre promisiunile de kilometri terminaţi la anul şi alocările de buget ale guvernului Tudose. 

Săptămâna trecută, guvernul Tudose, la propunerea MT şi a companiilor din subordine, a adoptat bugetul de stat pe anul 2018, urmând ca acesta să fie aprobat în Parlament. Curioşi fiind, ne-am aruncat şi noi privirea pe sumele aferente celor mai importante contracte, autostrăzile Bucureşti-Braşov, Sebeş-Turda, Lugoj-Deva.

Înainte să vă surprindem cu alocarea bugetară, vrem să vă reamintim că proiectele sus-menţionate au termen oficial de deschidere 2018, dat atât de către CNAIR, cât şi de miniştrii Cuc şi Stroe. Desigur, sunt doar promisiuni ieftine şi minciuni pentru creduli.

1. A3 Bucureşti-Braşov. Împreună cu solicitările de plată înregistrate la CNAIR şi încă neplătite, Aktor (între Şos. Petricani şi DNCB) ar ajunge la finalul acestui an la 50% plăţi şi 70% procent fizic în teren. Astfel, pentru finalizarea lucrărilor în 2018, CNAIR va trebui să plătească restul de 50%, adică aproximativ 80 de milioane de lei.

Din declaraţiile publice ale MT şi CNAIR, la anul vor începe în forţă lucrările pentru contractul semnat recent din Autostrada Comarnic-Braşov, sectorul Râşnov-Cristian, deci şi acolo avem nevoie de minim 20 de milioane de lei, pentru a atinge un avans de minim 15%. Astfel, în total, vom avea nevoie de aproximativ 100 de milioane de lei în 2018. Cât credeţi că a bugetat guvernul PSD? 20 (douăzeci) de milioane de lei.

2. A10 Sebeş-Turda. Pe loturile 1 şi 2, stadiul fizic şi financiar se ridică la aproximativ 40%. Pentru un avans rezonabil de 30%, considerând că proiectele sunt deblocate şi vor avansa rapid în anul 2018, ar fi nevoie de 200 de milioane de lei pentru fiecare lot, 400 de milioane în total. Pentru loturile 3 şi 4, chiar dacă fizic sunt aproape finalizate, există restanţe financiare de aproximativ 200 de milioane de lei care vor fi plătite în anul 2018. Totalul necesar: 600 de milioane. Bugetat de guvern: 212 milioane de lei, adică aproximativ 35% din necesar.

3. A1 Lugoj-Deva. Pentru atingerea în anul 2018 a unui procent fizic şi financiar de 100% pe loturile 3 şi 4 ale acestei autostrăzi, CNAIR trebuie să facă plăţi de aproximativ 180, respectiv 200 milioane lei pentru cele două tronsoane. În plus, mai sunt necesare plăţi de 50 de milioane de lei şi pentru ultimele lucrări executate de Salini pe lotul 2. Astfel, pentru o bună desfăşurare a lucrărilor care să ducă la deschiderea traficului pe loturile 3 şi 4, aşa cum cei de la conducere au afirmat în nenumărate rânduri, ar fi necesari cam 430 de milioane de lei. Cât este prins în buget? 217 milioane de lei.

Exemple ca acestea se găsesc la tot pasul în legea bugetului, dar am dorit să publicăm doar o mostră din DEZASTRUL preconizat pentru anul 2018. Public, decidenţii politici declară fălos că va curge lapte şi miere în 2018, dar în realitate blochează cu bună ştiinţă aceste proiecte.

Solicităm Parlamentului, la discutarea legii bugetului să dea dovadă de înţelepciune şi de dorinţă nedisimulată şi să ofere un buget suficient acestor investiţii majore, astfel încât derularea lor să nu fie încetinită sau oprită în anul 2018!

Sursă Asociaţia Pro Infrastructură