Imagini calde cu maşina pe care o vedem la Geneva în două luni

SUV-urile intră la apă

Imagini calde cu maşina pe care o vedem la Geneva în două luni Imagini calde cu maşina pe care o vedem la Geneva în două luni

E o lume în care suntem paralizaţi de SUV-uri. În toate clasele, oamenii vor SUV-uri. Vă daţi seama unde s-a ajuns cu demenţa asta dacă până şi Lamborghini – un brand cu aparentă toleranţă 0 pentru compromisuri - a făcut SUV.

Sedan-urile şi break-urile normale (nu cele înălţate) au început să fie azi, în 2018, o jignire. Şi dacă emiţi intenţia de cumpărare a unei maşini nonSUV, lumea se uită câş la tine.

Oamenii cumpără SUV-uri, miniSUV-uri, suvuleţe şi microsuv-uri pentru că au impresia de spaţiu-gârlă, de nişte maşini capabile pe teren accidentat, care urcă bordure şi mai au şi 4x4. În lumea reală, foarte puţine fac nici măcar două dintre toate aceste lucruri. Fiecare SUV are însă părţile lui bune, chiar dacă la Dakar nu te duci vreodată cu el decât dacă-i păstrezi numai “coaja”.

Producătorii mari au dat tonul schimbării de la mic la mare, iar în ordine inversă – de la mare la mic –, restul producătorilor a trebuit să se conformeze la moda de producţie. Unii au capitulat în segmentele în care erau printre lideri (gen Mitsubishi care mai vinde un Lancer o dată la doi ani şi mânâncă pământul cu SUV-uri). Toţi îşi reorganizează producţia şi design-ul pentru SUV-uri.

În acest context, puiul Skoda cu părinţi Volkswagen urmează să lanseze un nou SUV mic. Adică mai mic decât Karoq (în clasa compactă) şi decât Kodiaq (marele urs). O să fie pe platforma unui Polo, deci o să aibă dimensiuni aproape de 4 – 4.1 metri.

Conceptul va fi arătat prima oară la Geneva, la începutul lunii martie, la Salonul Auto Internaţional. În toamnă, la Paris, ar trebui să vedem varianta finală, cea care intră în producţie şi pe care o vom avea cel mai devreme în România în primăvara viitoare.

Prototipul se numeşte Vision X. Cât despre competiţia cu Duster, o intuim nu o decretăm. Deşi Dacia e cu vreo 25 de cm mai mare în lungime, dacă preţul unui Vision X (sau cum s-o numi el la lansare) e bun, probabil că oamenii vor cumpăni între o maşină un pic mai mică, dar cu părinţi din Germania şi una franţuzească Made in Romania. Azi, un Karoq, fix în clasa lui Duster, începe de la 19.900 euro (TVA inclus) – preţ de full option pentru un Duster. Este clar că noul SUV mic va începe de la un preţ mult mai tentant şi atunci devine comparabil cu cel al unui Duster mediu-dotat.

Ce putem să spunem noi? După ce am mers cu Duster, vă recomandăm nu din tot sufletul, ci pe barba noastră cea mai tare maşină românească făcută vreodată. Şi una care îţi face cinste aşezată lângă orice SUV din clasa ei în lumea asta.

Autor Alexandru Banu