Istoria războaielor de promovare dintre cele două mărci

Cine râde la urmă

Istoria războaielor de promovare dintre cele două mărci
Istoria războaielor de promovare dintre cele două mărci

Audi şi BMW sunt două mărci atât de mari că respectul spectatorilor  triumfă în orice competiţie. Sunt două maşini atât de bune şi complete încât numai subiectivismul poate decide învingătoarea. Întreabă un fan Audi de un model BMW că-ţi va da imediat o soluţie RS pentru M5. Aici nu există câştigători şi perdanţi. Aici e un război în folosul consumatorului. Conform principiului “concurenţa generează calitate”, noi toţi avem de câştigat. Maşini mai frumoase, mai puternice, eficiente şi la un cost mai bun.

Cele două brand-uri au o istorie în panotaj concurenţial. În cel mai cunoscut război de promovare, Bentley a pus capăt duelului cu degetul din mijloc ridicat. Trebuia să câştige cineva şi a fost al treilea. Acum, dacă stăm să judecăm că Bentley e sub Audi, tot grupul VAG a câştigat.

Într-un alt episod comercial, Audi a fost prima cu un banner pentru noul Audi A4, pe care scria “Your move, BMW”. BMW a răspuns cu un panou cu noul Seria 3 pe care scria “Chekmate”. În final, Audi a s-a văzut învingătoare cu Audi R8 şi mesajul “pionul vostru nu se pune cu regele nostru”. BMW a dat până la urmă şah mat cu maşina de F1 pe un zepelin, pe care scria “Game Over”.  

Acum, la început de 2018, conform Tuniscope, un dealer BMW din Tunisia a montat cu tupeu în faţa unui dealer Audi un panou pe care era scris “nu e niciodată prea târziu ca să te răzgândeşti”. Nu a trecut deloc mult timp şi Audi şi-a luat revanşa după zicala “cine râde la urmă, râde mai bine”. Astfel, reprezentanţa Audi a afişat un banner pe care a scris “LOOOOL, nu schimbăm un brand mereu câştigător”. Cerativitatea celor de la Audi a mai punctat o dată cu cele 4 cercuri folosite în loc de cele 4 litere “O” din “LOOOOL”.

Duelul a fost acum o săptămână. Audi a răspuns imediat, BMW nu a mai da niciun reply. Aşteptăm să vedem o bătălie d’asta şi la noi. Probabil o să fie ceva cu gropi sau cu autostrăzi neterminate. Pentru ce-ţi trebuie 500 de cai? Pentru că pot – la cum se dau răspunsurile în România la cel mai înalt nivel.

S-a lansat Mercedes Clasa A 2018. Galerie foto şi tot ce trebuie să ştii despre maşina asta excepţională

Autor Alexandru Banu