Lamborghini intră în hora hypercarurilor hibride cu Asterion LPI 910-4

Trebuie să recunoşti că te cam aşteptai ca Lamborghini să le dea celor de la Porsche şi celor de la McLaren un motiv de îngrijorare. Acesta este Asterion

Lamborghini intră în hora hypercarurilor hibride cu Asterion LPI 910-4 Lamborghini intră în hora hypercarurilor hibride cu Asterion LPI 910-4

Înainte de toate, să străbatem împreună semnificaţia numelui: acesta era numele „de botez” al celebrului minotaur, creatura hibridă care avea spaţiul de joacă în labirintul creat de Daedalus. În timp ce LP este prescurtarea întâlnită la toate modelele Lamborghini (şi arată dispunerea motorului - Longitudinale Posteriore), I vine ca o noutate istorică pentru Lamborghini şi înseamnă „ibrido”. 910-4 semnifică puterea şi numărul de roţi motrice.

Ansamblul propulsor este format, aşadar, dintr-un V10 de 5,2 litri (care produce, ca şi în cazul lui Huracán, 610 cai-putere) şi trei motoare electrice care cresc puterea motorului la 910 CP. Exact. Trei motoare electrice de minim 300 de cai-putere. Nu doar că este primul Lambo hibrid, dar este şi cel mai puternic Lamborghini creat vreodată - fiind totodată un rival cât se poate de serios pentru McLaren P1 sau LaFerrari. Transmisia este reprezentată de o cutie DSG cu şapte rapoarte, care va manageria puterea către toate cele patru roţi.

Este timpul pentru câteva cifre de interes: Asterion accelerează de la 0 la 100 km/h în doar trei secunde şi atinge o viteză maximă de 320 km/h. Probabil că te aşteptai la asta de la un Lamborghini. Noutatea o reprezintă, desigur, modul electric - Asterion poate rula în modul pur electric cu până la 125 km/h, iar autonomia bateriilor (probabil că nu la viteza de top) este 50 de kilometri.

Este riscant să spunem cu toată convingerea că Asterion va ajunge în producţie de serie, însă ar fi naiv să credem că sistemul hibrid nu-şi va găsi aplicaţie pe un model din Sant'Agata. Sincer, noi sperăm să fie Asterion, primul Lamborghini din ultimii mulţi-mulţi ani care renunţă la formele tăioase şi elogiază, în mod foarte reuşit, rotunjimea Miurei. 

Nu ne mai rămâne decât să vizionăm galeria foto din nou şi din nou, aşteptând cu nerăbdare mai multe imagini - pe care le vom adăuga aici imediat ce le găsim. Până atunci, întrebăm toţi fanii Lamborghini: v-ar plăcea să vedeţi un hibrid în familia Lambo sau aţi prefera ca producătorul vostru preferat să rămână, pe cât posibil, la formula consacrată?