Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Opel

Opel a strălucit la Salonul Auto Paris 2010 datorită Astrelor. Una fiind modelul de serie Astra Sports Tourer, cealaltă un concept răpitor, GTC Paris.

Opel a avut parte de un stand generos, într-unpavilion dedicat aproape în totalitate mărcilor concernului GeneralMotors. Marca germană a expus la Salonul Auto Paris 2010 unmodel de serie, în premieră mondială, dar şi unul dintre conceptelecele mai spectaculoase din salonul parizian - mai ales prin prismafaptului că prefigurează 90% hot-hatch-ul de serie.

Opel GTC Paris Concept - live Salonul Auto Paris 2010

Sincer vorbind, designerii Opel s-au străduit să creeze o maşinăcare să atragă în primul rând atenţia tineretului, iar eforturilelor sunt chiar reuşite. Este adevărat că versiunea de serie AstraGTC nu va avea aceste jante uriaşe, iar designul blocurilor opticeprobabil va suferi unele mici modificări, dar, pertotal, Opel GTC Paris este clar sarea şipiperul standului germanilor.

Dacă din imagini ni s-a părut că Opel GTC Paris este un conceptreuşit, realitatea nu doar confirmă această părere, ci ne aratăo maşină chiar mai sportivă decât credeam. Esteclar că, în domeniul hot-hatch-urilor accesibile, viitorul AstraGTC le va face viaţa foarte grea unor Volkswagen Scirocco sauRenault Megane Coupe.

Opel GTC Paris Concept - live Salonul Auto Paris 2010

Din punct de vedere pragmatic, pe amatorii de maşinispaţioase îi va interesa mai mult premiera noului Opel Astra Sports Tourer, versiuneabreak a deja cunoscutului Opel Astra. În realitate, maşina pare maicompactă decât te-ai aştepta, ceea ce nu înseamnă că spaţiulinterior este unul modest.

În portbagaj găsim câteva idei interesante:copertina pentru bagaje poate fi ridicată pe nişte şine speciale,pentru un acces cât mai facil la bagaje, fără a o împături;spătarul banchetei se rabate foarte simplu, de la nişte butoane dinportbagaj, judicios plasate. Mai lipseşte doar comanda printelecomandă a deschiderii hayonului sau deschiderea separată alunetei pentru ca Astra Sports Tourer să poată primi titlul de celmai ergonomic break de clasă compactă.

Opel Astra Sports Tourer - live Salonul Auto Paris 2010

În rest, urmaşul cunoscutului Astra Caravan oferă acelaşi postde conducere plăcut, precum şi un spaţiu bun pentru locurile dinspate, unde acum pasagerii beneficiază de un mult mai bunspaţiu pentru cap.

În prim plan s-a aflat şi Opel Ampera - din păcate, vorbim tot de formatul de concept alprimei maşini hibrid Opel, modelul de serie urmând a apăreape piaţă de-abia la sfârşitul anului 2011. Până atunci,însă, mai este timp pentru îmbunătăţirea sistemului de propulsie,pentru o eficienţă cât mai crescută şi, cel mai probabil, oferireacelui mai bun raport preţ/echipare de pe piaţă.

Opel Ampera - live Salonul Auto Paris 2010

Vizitatorii de la salonul parizian mai pot admira şi monovolumulde clasă mică Opel Meriva, singurul care propune soluţia portierelor cudeschidere contrară (ca la Rolls Royce), dar şi modelul Opel Insignia, care propune noi dotări şi echipamente.