Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Volkswagen

"Noul" Volkswagen Passat vine cu haine mai noi şi mult mai sobre. Va rămâne o maşină de succes? Foarte greu.

Standul Volkswagen la Salonul AutoParis 2010 este pur şi simplu dominat de modelele Volkswagen Passat. Care nu este "noul", cum îl anunţăoficialii, ci este un facelift realizat în stilul dejabine-cunoscut de la Volkswagen Golf 6.

De fapt, în realitate, Volkswagen Passat facelift nu potspune că are o individualitate prea puternică. Arată multmai sobru, ca un fel de Phaeton intrat la apă, dar şi foarte rece,germanic, solid. De parcă pe designeri nu i-a mai interesatoriginalitatea, ci doar amprenta pusă pe imaginea de marcă.

Partea frontală este pur şi simplu tăioasă şi masivă, în timp cestopurile rotunjite au fost înlocuite cu unele cu muchii drepte,preluate parcă direct de la monovolumul Volkswagen Sharan. Linialaterală este doar puţin schimbată, per total impresia desolid predominând.

La interior, surprizele nu sunt mari. Per total, întâlnimaceeaşi ambianţă de Passat, dar pe tunelul central au mai apărutnişte butoane, care amintesc vag de Porsche Panamera.Impresia de lux este la cote foarte reduse, dar măcarcalitatea rămâne una bună. Totuşi, clienţii actualuluiPassat vor remarca faptul că vorbim de o evoluţie extrem de mică înacest domeniu.

Tapiţeria şi plasticele variază în funcţie de nivelul deechipare, dar, sincer, în habitaclul lui Passat facelift nupoţi scăpa de o anumită senzaţie de spartan. În plus,spaţiul interior nu se modifică, rămânând la aceleaşi cote - ceeace, de fapt, înseamnă deja dimensiuni interioare în media clasei,concurenţii fiind deja foarte bine puşi la punct.

Un gadget interesant al noului VW Passat facelift:deschidere portbagajului automat, de la un senzor plasat...sub spoilerul spate. Teoretic, este necesară doar omişcare cu piciorul în zona respectivă; practic, trebuie să înveţi"mişcarea", iar semnele de întrebare referitor la comoditatea unuiastfel de sistem nu sunt puţine.

Una peste alta, Volkswagen Passat facelift este clar că apeleazăla cei care vor în primul rând o maşină germană şi în al doilearând să fie vorba despre un Volkswagen. Prima impresie, pe viu, nueste de natură să te răstoarne pe spate, faceliftul maşiniireprezentând o schimbare de look discutabilă, iar evoluţiahabitaclului este moderată.

Rămâne să vedem ce politică de preţuri se va adoptapentru Volkswagen Passat facelift, care urmează să joaceîntr-un segment foarte bine pus la punct şi cu mulţi concurenţiredutabili. Oare va fi suficientă reputaţia Passat-ului? Rămâne deverificat şi în realitate, pe şosea.