Lotus – 6 premiere mondiale la Paris

Am fost martorul unui eveniment unic aş putea spune. Reinventarea unei mărci. Bulversant este faptul că nu am ştiut de acest lucru, de fapt extrem de puţini au fost cei care au ştiut ce urma Lotus să prezinte la Paris.

În zilele de presă de la Salonul Auto de la Paris ai fiavut ocazia să întâlneşti nişte băieţi şi fete printre standuricare îţi ofereau o cutiuţă goală. Cine dorea să umple cutiuţa cu omachetă trebuia să fie în standul Lotus la 17:45. Detsul de riscantsă programezi o conferinţă de presă la un salon auto spreseară.

Cine are ceva de arătat îşi face loc în orele de vârf. Iar spreseară deja o mare parte din jurnalişti sunt în drum spre hotel,Parisul devorează vreo două ore din viaţa fiecăruia pentru a ajungedintr-un punct în altul. Norocul nostru, al jurnaliştilor dinRomânia a fost că eram cazaţi la 5 minute de salon. Aşadar ampornit agale spre hala 5.1, spre Lotus.

Am ajuns cu aproximativ 10 minute înainte de începereaconferinţei. 80% din jurnaliştii care mai erau la salonul parizianerau în standul constructorului britanic. Puţin surprins de numărulcolegilor de breaslă. Mi-am răvăşit puţin memoria să văd ce arputea trezi un asemenea interes. Ştiam de un concept car, Eliteparcă, şi cu semnul întrebării de noul Esprit, plus câteva versiunide Evora. După numărul celor prezenţă deja Esprit era ocertitudine.

Ce a urmat a fost magic, bulversant, interzis cardiacilor,emoţionant până la lacrimi pe alocuri. În faţa masei de jurnaliştia venit Lotus CEO - Dany Bahar. Am fost anunţaţică viitorul lui Lotus începe acum. În 15 minute Lotus a intrat înistorie, pentru a câta oară? Mai are importanţă?

Esprit... Elan... Elite... Elise... Element... şidacă mai adăugăm şi City car Concept avem tabloulcomplet a ceea ce va avea constructorul britanic în ofertă din 2011până în 2015. Cei care au rămas reci la istoria Lotus proiectată peecrane, la istoria lui Colin Chapman, au fost sensibilizaţi devedetele care au dezvelit modelele - Naomi Campbell, Mickey Rourke,Alec Baldwin.

Lotus are curajul să îşi avertizeze concurenţa. Intră de acum peteritoriul Porsche, Ferrari, Aston Martin, McLaren... varivaliza cu Boxster, 599 GTB, MP4-12C, 458 Italia, DBS. Unsalt important pentru companie, un salt care trebuie acceptat deactualii clienţi. Poţi crede că Lotus renunţă uşor la moştenirealui Colin Chapman. Dar raportat la concurenţă vizată de Lotus înviitor, tradiţia este acolo...greutate redusă, performanţe,inovaţie...

Citeşte mai departe în pagina următoare »