MINI beneficiază de o transmisie nouă: ambreiaj dublu cu selector electronic

Producătorul premium britanic de automobile MINI evidenţiază ...

MINI beneficiază de o transmisie nouă: ambreiaj dublu cu selector electronic MINI beneficiază de o transmisie nouă: ambreiaj dublu cu selector electronic

Producătorul premium britanic de automobile MINI evidenţiază caracterul sportiv al modelelor sale actuale în clasa mică printr-un tip nou de transmisie. Schimbări foarte rapide ale treptelor, un grad înalt de confort şi eficienţă optimizată - acestea sunt avantajele transmisiei automate Steptronic cu dublă ambreiaj, disponibilă pentru MINI Hatch cu trei uşi, MINI Hatch cu cinci uşi şi MINI Cabriolet. Acesta este oferit în combinaţie cu anumite motorizări şi ca alternativă la transmisia standard - manuală cu şase trepte. Noua transmisie cu dublu ambreiaj oferă o dinamică optimizată a schimbărilor pentru o plăcere a condusului îmbunătăţită şi, în în acelaşi timp, include toate caracteristicile de confort ale unei transmisii automate. 

Transmisia cu ambreiaj dublu este acţionată cu ajutorul unui selector electronic, care revine întotdeauna în poziţia iniţială după schimbarea între modul de condus D, poziţia neutră N şi modul mers înapoi. Frâna de parcare este activată prin apăsarea butonului P. Modul S poate fi activat din poziţia D prin deplasarea manetei de selecţie spre stânga: aceasta susţine un stil de condus foarte sportiv şi permite intervenţia manuală în alegerea poziţiei. Controlul electronic al noii transmisii cu dublu ambreiaj pentru MINI include, de asemenea, o strategie de schimbare bazată pe date de navigaţie şi susţine atât funcţia Start/Stop a motorului, cât şi cea de "coasting" pentru reducerea consumului de combustibil şi a nivelului de emisii. 

Principiul de proiectare a transmisiei cu dublu ambreiaj a fost adaptat direct din motorsport. La fel ca pe circuit, aceasta permite conducătorilor MINI să efectueze manevre de acceleraţie foarte dinamice, permiţând urcarea treptelor de viteză fără întreruperea cuplului. Conducătorul poate menţine acceleraţia apăsată în timp ce controlul transmisiei stabileşte punctele de schimbare atât de precis, astfel că turaţia ideală a motorului este întotdeauna disponibilă după schimbarea vitezei pentru a asigura o creştere continuă a vitezei. 

Acest lucru este posibil datorită structurii specifice a transmisiei cu dublu ambreiaj. Combină două transmisii parţiale într-o singură carcasă. Elementul central al sistemului constă din două ambreiaje umede răcite cu ulei: unul dintre acestea este responsabilă pentru rapoartele de transmisie pare (2, 4, 6), în timp ce celălalt este pentru rapoartele impare (1, 3, 5, 7) şi marşarier. În timpul călătoriei, unul dintre cele două ambreiaje este deschis, iar celălalt este închis. Acestea interacţionează atunci când conducătorul schimbă vitezele în sus sau în jos: deschiderea unui ambreiaj activează simultan închiderea celui de-al doilea.

 

De exemplu, dacă MINI este accelerat în treapta a treia, transmisia puterii are loc prin intermediul ambreiajului relevant şi al angrenajului parţial pentru rapoartele de transmisie impare. În acelaşi timp, controlul transmisiei asigură că următoarea treaptă de viteză necesară - în acest caz viteza a patra - este deja angajată în transmisia parţială responsabilă de treptele pare. Tot ce trebuie făcut pentru a urca o treaptă este să fie deschis ambreiajul celei de-a treia viteze şi să fie închis cel pentru treapta a patra. Acest lucru se întâmplă simultan, fără întreruperea puterii de tracţiune - şi durează mai puţin decât ar fi necesar pentru activarea pedala de ambreiaj atunci când se conduce cu transmisie manuală.