Paris 2010: Opel Astra GTC

Venind imediat după noua generaţie Astra Sports Tourer care are debutul tot la salonul auto de la Paris2010, Opel Astra GTC este următorul pas curajos al unei game Opel redesenate.

Având 4,46 metri, Opel Astra GTC aredimensiunea ideală pentru o maşină compactă, sportivă care însăoferă şi loc pentru cinci pasageri. Majoritatea maşinilor iconiceau fost desenate din lateral. Multe pot fi schiţate din două sautrei linii ascuţite. La fel, noul concept car al Opel: din profil,designerii au maximizat tensiunea limitând numărul de linii ale GTCParis.

Semnătura Opel sub formă de lamă este introdusă în aceeaşidirecţie folosită iniţial la Insignia - o linie fină, tensionată,care parcurge suprafaţa de sub portiere, de-a lungul lor. O a doualinie porneşte de la mânerul uşii către spate, subliniind prestanţadramatică a maşinii prin distribuirea suprafeţelor către o tăieturăfină şi un umăr larg. A treia linie urmăreşte silueta capotei şi seîncheie în accentul fin din aluminiu care pune în valoare geamurileşi ghidează privirea la spoilerul accentuat.

Partea frontală este curată, dar plină depersonalitate şi include elemente caracteristice pentru Opel. Esteşi mai mult accentuată de intensa formă a farurilor: aceasta estefoarte suplă şi aduce cu un ochi de vultur, funcţionând ca oparanteză între rafinata emblemă cromată şi grila trapezoidală aradiatorului, ce îi indică caracterul sportiv. Luminile dezi cu LED reprezintă deja o semnătură a mărcii şi suntsubliniate de fine inserţii cromate realizate cu măiestrie, carereprezintă ele însele o sculptură.

Prezenţa impunătoare este accentuată în spate, unde proporţiamaşinii este cea mai impresionantă. Acesta este şi mai accentuatăde stopurile cu LED semnificând o grafică nocturnă de "aripă"întinsă.

Tehnologia inovatoare îmbunătăţeşteperformanţa

Tot ce este mai bun în tehnologia Opel pentru maşinile compacteeste dus acum la cel mai sportiv nivel cu GTC Paris. Şasiul are undesign special cu prestanţă deosebită: un arbore compus şi soluţiaOpel pentru puntea spate, braţul Watts, ca şi o nouă execuţie,adusă la zi, pentru suspensia adaptivă mecatronică FlexRide şi undiferenţial faţă limitat electronic. Contactul cu pământul esteasigurat pentru GTC Paris de roţi dinamice de 21 inch.

Propulsorul GTC Paris are patru cilindri 2.0 litri Turbocu injecţie directă, oferind maximum de cai putere şicuplu. Modelul este dotat cu tehnologia Start/Stop, dovedind căşoferii pot combina performanţă de top cu eficienţă maximă decombustibil în condiţii de condus în oraş. Transmisia este manuală,cu şase viteze.