Patru luni şi de 100.000 de ori mai mulţi şoferi ireponsabili

TeROare la volan, episodul 2018

Patru luni şi de 100.000 de ori mai mulţi şoferi ireponsabili Patru luni şi de 100.000 de ori mai mulţi şoferi ireponsabili

CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) comunică:

În anul 2018 sistemele de transport inteligente de pe sectoarele de autostrăzi din România au înregistrat abateri de la prevederile legale în vigoare, privind respectarea masei totale maxime admise în circulaţie pe drumurile publice din Romania şi a vitezei maxime admise, astfel:

 

- din totalul de 744.144 vehicule cu masă totală mai mare de 10 tone, 48.592 vehicule au circulat cu depăşirea masei totale maxime admise în circulaţie pe drumurile publice din Romania. Dintre acestea, un număr de 8.217 vehicule au înregistrat depăşiri cu mai mult de 20% a masei totale maxime admise, fapta constituind, conform prevederilor OG nr. 43/1997, contravenţie foarte gravă;

 

- din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, 323.159 vehicule au circulat cu depăşirea vitezei de 130 km/h, maximă admisă pe autostrăzi. Dintre acestea, un număr de 62.094 vehicule au circulat cu viteze cuprinse între 150 - 250 km/h, 536 vehicule circulând cu viteze de peste 200 km/h.

 

Circulaţia cu depăşirea maselor maxime admise în circulaţie pe drumurile publice din România este principala cauză a degradării premature a suprafeţei carosabile a drumurilor. De asemenea, din cauza numărului tot mai mare al autovehiculelor care circulă cu viteze superioare vitezei maxime admise, siguranţa în trafic scade, ceea ce duce la pierderi de vieţi omeneşti şi la daune materiale.

După acest comunicat ne dăm seama că deşi pretindem civilizaţie, progres şi mai ales corectitudine din partea celor care ne conduc, suntem şi noi nişte conducători de maşini complet iresponsabili, neatenţi şi inconştienţi. Da, probabil că la fel cum ni se spunea când eram mici şi anume că oglinda noastră e caietul de clasă, aşa e traficul, oglinda civilizaţiei. De ce o fi atât de greu să respectăm nişte reguli care nu fac decât să ne păzească de moarte şi de nenorociri, nu ştim. Şi aşa am ajuns la concluzia că mai greu decât orice examen pe care îl dă un om normal în viaţă, ar trebui să fie acesta, pentru obţinerea permisului de conducere. Suntem pentru cel mai dur examen de conducere din lume, aici, în România. Şi poate că testul psihologic ar trebui să fie ultima probă, decisivă!