Porsche 918 Spyder – aşa arată versiunea de serie a supercarului hibrid german

Deşi oficialii Porsche nu au fost chiar secretoşi când a fost vorba despre noul lor supercar hibrid 918 Spyder, pe internet a apărut o broşură care oferă mai multe informaţii potenţialilor clienţi, printre care şi preţurile exorbitante pentru două nuanţe de culoare pentru exterior.

Porsche 918 Spyder – aşa arată versiunea de serie a supercarului hibrid german Porsche 918 Spyder – aşa arată versiunea de serie a supercarului hibrid german

O broşură cu noul supercar hibrid Porsche 918 Spyder a ajuns pe internet şi detaliază opţiunile care vor fi disponibile pentru clienţii care sunt dispuşi să scoată din buzunar cel puţin 645.000 de euro pentru un 918 Spyder cu echipare standard.

Urmaşul spiritual al modelului ultraexclusivist 959 din anii 1980 şi al lui Carrera GT din anii 2000, noul 918 Spyder va putea fi comandat cu un pachet sport, denumit „Weissach”, care vine cu centuri de siguranţă în şase puncte, discuri de frână mai uşoare şi interior îmbrăcat în piele, dar care renunţă la câteva dotări de confort, precum unitatea de aer condiţionat, sistemul audio şi cotiera, pentru a uşura maşina cu 35 de kilograme. Deoarece şasiul şi caroseria sunt construite din fibră de carbon, un 918 standard cântăreşte mai puţin de 1.7 tone.

Tot în broşura „scăpată” au fost publicate şi informaţiile despre performanţe. Şi nu sunt deloc de ignorat. 918 Spyder are un tren de rulare hibrid, care combină un motor V8 pe benzină de 4.6 litri care dezvoltă 580 de cai putere cu două motoare electrice pe puntea faţă care produc 215 cai putere. Astfel, puterea maximă a sistemului ajunge la 795 de cai. Dar asta nu e tot, pentru că cifrele despre cuplu sunt şi mai impresionante. Deoarece motoarele electrice dau tot ce au mai bun încă de la zero rotaţii  pe minut, iar motorul termic are un cuplu maxim de 499 Nm, cuplul maxim combinat e de 849 Nm la doar 2000 rpm! Toată această putere ajunge la roţi prin intermediul unei cutii de viteze cu şapte rapoarte şi două ambreiaje PDK.

Nu e de mirare că Porsche a reuşit să scoată, în urmă cu două zile, un timp de 7 minute şi 14 secunde pe circuitul Nurburgring cu un 918 Spyder cu pachet Weissach şi pneuri de stradă Michelin. Adică mai rapid decât un Porsche Carrera GT cu 18 secunde.

Viteza maximă declarată de Porsche este de 325 km/h, iar acceleraţia de la zero până la 100 km/h se face în mai puţin de trei secunde. Ţineţi minte cifra 3, pentru că, în regim mixt, noul Porsche 918 Spyder are un consum de combustibil de… 3 l/100 km.

La exterior, noul 918 Spyder va avea jante de 20 de ţoli în faţă şi 21 de ţoli în spate, care vor fi disponibile în cel puţin două modele, unul dintre care seamănă foarte mult cu cel pe care l-am văzut pe concept.

Acoperişul e construit din fibră de carbon, poate fi demontat şi nu e vopsit, în timp ce restul exteriorului poate fi vopsit într-una dintre cele patru culori nemetalizate, şase culori metalizate şi două nuanţe speciale, denumite Liquid Metal Silver şi Liquid Metal Chrome Blue. Dacă preţul pentru culorile clasice e nesemnificativ, cele două nuanţe speciale costă, fiecare, 50.000 de euro.

În cazul în care o singură culoare nu e suficientă, Porsche 918 Spyder poate fi comandat în culorile Martini Racing sau în cele Salzburg Racing.

Interiorul supercarului hibrid e la fel de modern precum trenul de rulare. Consola centrală este construită din aluminiu şi sticlă şi arată ca un smartphone gigant, în timp ce cele trei cadrane din spatele volanului respectă tradiţia Porsche, cel din mijloc fiind dedicat turometrului.

Porsche va construi doar 918 exemplare ale supercarului de 645.000 de euro, iar producţia va începe în 18 septembrie 2013.

Video cu Porsche 918 Spyder în acţiune: