Povestea lui NAMI-012 - Camionul rusesc cu motor cu aburi - FOTO

Ne aflăm în anul 1949, Rusia, o perioadă în care cel de-al Doilea război mondial ...

Povestea lui NAMI-012 - Camionul rusesc cu motor cu aburi - FOTO Povestea lui NAMI-012 - Camionul rusesc cu motor cu aburi - FOTO

Ne aflăm în anul 1949, Rusia, o perioadă în care cel de-al Doilea război mondial abia se termina şi ţara, la fel ca economia sa, este în ruină. Urmele războiului, combinate cu faptul că Rusia a cheltuit o sumă enormă de bani pe prima bombă nucleară, au condus la faptul că ţara trebuia urgent să fie reconstruită.

Era o problemă însă: nu existau vehicule utilitare puternice şi nici combustibil petrolier. Crearea unui camion care ar putea căra sarcini uriaşe, dar şi faptul că nu existau combustibili pe bază de petrol, din cauza conflictelor cu SUA care au încetat să mai importe, a condus la crearea unui camion cu motor cu aburi.

După ce au venit cu ideea înlocuirii motorului cu ardere internă cu o sursă de abur care, în locul pertolului, folosea lemnul, o resursă care era prezentă în cantităţi mari în Rusia, aşa se naşte NAMI-012 cu motor cu abur.

Conceptul unui camion care să folosească lemnul ca şi combustibil a fost mai mult decât bine primit. Designul său simplist, constând într-o cabină cu 3 scaune amplasată chiar lângă axa din faţă, care conţinea şi o zonă separată pentru cazan, între habitat şi pat, a fost relativ uşor de pus în producţie.

Camionul cu motor cu aburi NAMI-012 a avut puterea estimată la 100 de cai la 1200 rpm şi cutie cu o viteză. Cu toate acestea, au existat unele probleme majore cu acest concept: autonomie sa era de 80 km, distanţă care nu a fost suficientă pentru o ţară cu dimensiunea de 17.125.200 km pătraţi.

Greutatea sa era de 14,5 tone - atunci când era complet încărcat cu lemn şi apa. Cazanul necesita un proces de preîncălzire de o oră, în timp ce nivelul apei trebuia să fie constant. 

Camionul cu motor cu abur a fost abandondat datorită faptului că situaţia financiară a URSS s-a îmbunătăţit, iar resursele de perol au devenit mai accesibile, ceea ce înseamnă că necesitatea unui produs care să funcţioneze cu lemne a dispărut. 

Sursă: allaboutdieselz.blogspot.ro

La câţiva zeci de ani distanţă, maşina care merge pe lemne devine din nou o realitate

Sunt mai mulţi ingineri din spatele curţii care şi-au făcut maşini alimentate cu lemne, dar parcă acest Audi nu rimează deloc, dar absolut deloc cu sobele tractate în remorcă... 

Citeşte şi Acest Audi care merge pe LEMNE pare venit direct din Mad Max. VIDEO