Prima GALERIE FOTO cu noua Kia Ceed

Autor: Marius Vișan 18 iun. 2018 Știri auto

Kia Motors a prezentat noul Ceed la Salonul Internaţional de la Geneva 2018. Aflat la cea de a treia generaţie, noul Ceed – proiectat, dezvoltat şi construit în Europa – consolidează prezenţa Kia în segmentul compact european prin noi tehnologii inovatoare, un design nou, mai atletic şi mai matur şi o experienţă mai captivantă de condus. 

Ca şi predecesorii săi, noul model a fost desenat, proiectat şi dezvoltat de către echipele din centrul de design european, cercetare-dezvoltare şi producţie Kia din Frankfurt. Va fi produs în fabrica din Žilina, Slovacia, alături de Kia Sportage şi Kia Venga.

Preţul anunţat pentru Anglia este de 18.295 de lire sterline (20.901 de euro). Asta înseamnă cu 1.845 de lire sterline mai puţin decât Ford Focus, mai puţin de 45 de lire decât Volkswagen Golf şi 930 de lire sterline mai mult decât cel mai accesibil Renault Megane.

GALERIE FOTO

Cu o înălţime mai redusă, mai lat şi cu partea din spate mai lungă decât a modelului pe care îl înlocuieşte, noul Ceed are o silueta posterioară ce denotă un spirit atletic mai matur. Liniile drepte înlocuiesc muchiile rotunjite ale predecesorului său, partea frontală a maşinii evoluând cu o grilă mai largă de tip “nas-de-tigru“ şi fante pentru admisia aerului poziţionate mai jos, precum şi forme precise, liniare, care încadrează aspectul său. Noul model dispune în dotarea standard de lumini de zi cu tehnologie LED, de tip „ice cube”, care aduc aminte de aspectul modelelor anterioare GT şi GT-Line. Din profil, liniile drepte măresc vizual lungimea capotei şi dau maşinii o poziţie mai verticală. Un sentiment crescut de maturitate şi putere este creat de linia plafonului, care acum se desfăşoară de-a lungul unui plan mai orizontal.

Noul model adoptă varianta stâlpului C mai larg, care a devenit un semn distinctiv al designului Kia în ultimii ani, îmbunătăţind poziţia în partea din spate a cabinei. Acest lucru oferă de asemenea liniei superioare a ferestrei un aspect nou în formă de „semilună”. În spate, noile lumini de zi cu tehnologie LED-uri oferă noului Ceed o vizibilitate mai mare pe drum. Liniile drepte ale caroseriei şi eleronul de pe hayon oferă noului Ceed un aspect general mai stabil.

Noul Ceed este disponibil în 12 variante de culori. De asemenea, vor fi disponibile diferite modele de jante, cumpărătorii având posibilitatea de a alege între jantele din oţel de 15 inch, jantele din oţel sau aliaj de 16 inch şi jantele din aliaj în două tonuri de 17 inch.

La interior, noul Ceed este mai ergonomic ca niciodată, beneficiind în tot habitaclul de materiale de înaltă calitate. Arhitectura cabinei, care urmează linia celor mai recente modele Kia, a fost adaptată pentru noul Ceed, cu panoul de bord care se întinde într-un plan orizontal pentru a oferi un aspect mai sculptural, unitar şi suplu. Designul interiorului crează un spaţiu mai mare şi o senzaţie de deschidere pentru pasagerii din faţă, oferind mai mult spaţiu la picioare şi o bună vizibilitate în faţă.

Planşa de bord este divizată într-o zonă superioară – care conţine sistemul de infotainment „plutitor” cu touchscreen – şi o zonă inferioară care adăposteşte panoul de control pentru sistemul audio şi ventilaţie. Consola centrală dispune de un layout orientat uşor către şofer, pentru uşurinţă în accesarea comenzilor. Interiorul este finisat într-o proporţie mare cu materiale sofisticate plăcute la atingere, care intensifică subtil ambianţa rafinată a habitaclului. Suprafeţele sunt finisate cu elemente cromate metalice sau satinate, cumpărătorii putând alege dintr-o gamă de tapiţerie din material textil, piele sintetică sau piele naturală. Volanul şi schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele sunt de asemenea disponibile ca dotări opţionale.

Construit pe platforma ‘K2’ dezvoltată de Kia, noul Ceed este mai lat cu 20 mm (1,800 mm) şi cu 23 mm mai scund (1,447 mm) decât modelul anterior. Ampatamentul rămâne la fel, de 2,650 mm, dar “consolele” sunt diferite: distanţa de la axa roţilor din faţă până la finalul spoilerului faţă fiind cu 20 mm mai mică (880 mm), în timp ce distanţa de la axa roţilor din spate până la finalul spoilerului fiind cu 20 mm mai lungă (acum 780 mm). Noua platformă suportă o încărcătură mai mare, având o capacitate de încărcare de 395 litri, dar şi un spaţiu interior mai generos pentru umerii pasagerilor din spate şi o poziţie de condus mai joasă.

Noul Ceed a fost proiectat exclusiv pentru drumurile europene, caracteristicile de rulare şi de manevrabilitate ale noului model fiind adaptate pentru a depăşi performanţele predecesorului său din punct de vedere al dinamismului, rafinamentului şi implicării şoferului. Noul sistem de suspensii va oferi şoferilor un răspuns imediat, completat de setările revizuite ale arcurilor şi amortizoarelor şi de un sistem de direcţie mai rapid. Manevrabilitatea a fost testată pe o gamă largă de suprafeţe rutiere din Europa, noul Ceed rămânând confortabil şi oferind în acelaşi timp şoferilor încredere în abordarea mai strânsă a virajelor şi stabilitate la viteze mai mari.

Gama de motoare include versiunea îmbunătăţită a popularului motor de 1.0 litri T-GDi, ce produce 120 CP dar şi noua unitate de 1.4 litri T-GDi. Înlocuind motorul GDi de 1.6 litri, noul motor Kappa de 1.4 litri T-GDi oferă o putere de 140 CP, cu 4% mai mult decât cele de 1.6 litri, în pofida capacităţii mai reduse. De asemenea, va fi disponibil şi un motor de 1.4 ltri MPi (injecţie multi punct) cu o putere de 100 CP.

Ceed este disponibil şi cu noul motor diesel ‘U3’ dezvoltat de Kia. Proiectat să se încadreze în limitele impuse de ultimele standarde de emisii Euro 6d TEMP, noul motor ‘U3’ de 1.6 litri CRDi (common-rail direct injection) utilizează un catalizator selectiv de reducţie (SCR) care controlează în mod activ emisille pentru a le reduce semnificativ. Astfel, noul motor produce mai putin dioxid de carbon comparativ cu motoarele diesel anterioare. Disponibil cu o putere cuprinsă între 115 şi 136 CP, noul motor diesel oferă un cuplu de 280 Nm. Echipat cu acest propulsor, emisiile de dioxid de carbon ale noului Ceed vor scădea sub 110 g/Km conform noilor proceduri Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) în momentul raportării la NEDC – New European Driving Cycle.

Fiecare motor va fi cuplat la o transmisie manuală în şase trepte, în timp ce noile motoare de 1.4 litri T-GDi şi 1.6 litri CRDi vor fi disponibile şi cu transmisia automata cu şapte trepte cu dublu ambreiaj.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide