Rezultate comerciale Grup Renault - semestru I 2010

Vânzările Grupului Renault cresc cu 21,6% pe o piaţă mondială în creştere cu 16,0%. Cota de piaţă a Grupului creşte la 3,9%. În primul semestru 2010, vânzările Grupului la nivel mondial şi cota de piaţă au crescut, Grupul păstrându-şi elanul dobândit în a doua parte a anului 2009.

Rezultate comerciale Grup Renault - semestru I 2010 Rezultate comerciale Grup Renault - semestru I 2010

"Suntem încântaţi de rezultatele obţinute în primul semestru din2010. Grupul Renault afişează o creştere atât a volumelor, cât şi acotei de piaţă în toate regiunile Grupului şi pentru toate celetrei mărci: Renault, Dacia şi Samsung Motors. Performanţa seexplică, în principal, printr-un foarte bun dinamism comercial -generat de reînnoirea gamei de produse ale celor trei mărci şi demăsurile de sprijinire ale pieţei auto de care Grupul a ştiut săbeneficieze din plin" a declarat Jérôme Stoll, Director GeneralAdjunct Comercial şi Vehicule Utilitare.

Pentru primul semestru 2010, evenimentele de referinţă au fostlansările de produse noi pentru toate mărcile Grupului: pentruRenault pe piaţa VP - Noul Mégane Coupé-Cabriolet şi Fluence, pepiaţa VU - Noul Master; pentru Dacia - Duster şi pentru RenaultSamsung Motors - SM5.

Primele 15 pieţe reprezintă aproximativ 85% din vânzărileGrupului. La sfârşitul lui iunie 2010, dintre aceste 15 pieţe, 12afişează progrese semnificative ale cotei de piaţă, iar 3 sunt înscădere.

Ţară

Volume S1/2010

Cotă de piaţă VP + VU S1/2010

Evoluţia cotei de piaţă în raport cu anul2009

Franţa

407 125

28,5%

+ 3,3

Italia

87 028

6,9%

+ 2,3

Coreea de Sud

85 142

11,4%

+ 3,0

Germania

83 807

5,4%

- 0,4

Spania

72 920

10,9%

+ 0,4

Brazilia

64 599

4,3%

+ 0,7

Regatul Unit

59 467

4,9%

+ 2,1

Belgia/Luxemburg

49 262

12,8%

+ 1,7

Rusia

42 227

5,4%

+ 0,6

Turcia

40 639

14,7%

+ 0,4

Argentina

37 893

11,7%

- 0,5

Algeria

37 306

29,3%

+ 6,5

Olanda

25 861

8,7%

+ 2,1

România

23 971

41,9%

+ 4,8

Iran

20 626

2,8%

- 0,2

Perspective comerciale pentru a doua jumătate a anului2010


În semestrul al doilea ne aşteptăm la evoluţii divergente întreEuropa şi restul lumii. În Europa, piaţa ar trebui să-şi continuetendinţa descendentă, care a început din luna aprilie, odată cuîncheierea programelor de tip Rabla şi consolidarea planurilor deausteritate în mai multe ţări. În ţările din afara Europei, piaţaauto ar trebui să crească în continuare datorită unui contexteconomic mai favorabil.Grupul estimează o piaţă mondială 2010 încreştere cu aproximativ 8% faţă de 2009, în ciuda unei pieţeeuropene în scădere cu 7% până la 9% faţă de anul trecut.