Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in

Compania Ernst&Young a realizat un sondaj pe plan mondial, în principalele zone unde se vând maşini, încercând să ia "pulsul" şoferilor faţă de maşinile electrice şi hibride plug-in. Rezultatul a fost surprinzător.

Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in

Cei de la Erns&Young au realizat un sondaj printre şoferii dinprincipalele pieţe auto ale lumii: USA, Europa, China şi Japonia.În fiecare din aceste zone au fost intervievaţi câte 1.000 desubiecţi, pentru a se vedea care este părerea lor despremaşinile care utilizează tehnologii neconvenţionale.

Un procent de 7% dintre cei intervievaţi au declarat că arcumpăra fără dubii maşini electrice sau hibrid plug-in, ceea ceînseamnă că, raportat pe plan mondial, vorbim de un publicpotenţial de 50 de milioane de cumpărători, din carejumătate ar fi doar în China! Per total, circa 25% dintre toţiparticipanţii la sondaj s-au declarat în favoarea noului tip demaşini, ceea ce depăşeşte prognozele producătorilor pentruurmătorii 5 ani.

Totuşi, există şi discrepanţe. În America, de exemplu, deşifoarte mulţi sunt conştienţi de impactul pozitiv asupra mediului pecare îl au maşinile electrice sau hibrid plug-in faţă de cele cumotoare cu ardere internă, aproximativ 17% dintrerepondenţi nu ar cumpăra o astfel de maşină, iar 70% nu arface o astfel de alegere decât după ce s-ar demonstra fiabilitateaacestui tip de maşini.

Pe de altă parte, chinezii sunt cei mai dispuşi săcumpere noile tipuri de maşini (cu un procent de 60%dintre repondenţi), deşi s-a constatat că în China este cea maideficitară comunicare privitor la noile tehnologii ale maşinilorelectrice şi hibrid plug-in.

În Japonia, 20% dintre şoferi nu şi-ar lua astfel de maşini, întimp ce în Europa procentul acestora este de 13%. Cu alte cuvinte,pe pieţele auto considerate mature se înregistrează cel maimare grad de sceptisicm faţă de noile tehnologii (deşiprincipalii constructori care au planuri grandioase în acestdomeniu sunt în Europa şi Japonia...).

În ce priveşte principalii factori care ar influenţa decizia decumpărare a unei maşini electrice sau hibrid plug-in, aceştia suntcam aceiaşi în fiecare zonă: economia de combustibil (89%dintre repondenţi), impactul asupra mediului (67%), scutirile detaxe şi primele guvernamentale (58%). Concluzia este căargumentele noilor tipuri de maşini nu trebuie să se rezume doar laaspectele ecologice, deoarece capitolul financiar rămânehotărâtor.

Pe de altă parte, studiul a încercat să afle care ar fi motivelepentru care şoferii ezită să aleagă o maşină dotată cu tehnologieneconvenţională. Principalii factori au fost: temereaprivind infrastructura insuficientă pentru alimentarea cu energieelectrică (69%), preţul mai mare decât al maşinilor cutehnologie convenţională (67%) şi autonomia scăzută a bateriilor(66%).

În România câţi crezi căşi-ar lua maşini electrice?