Startul oficial al producţiei primului vehicul integral hibrid Toyota în Europa

Ieri (28.06.2010) sa dat startul oficial producţiei noului model Toyota Auris cu Hybrid Synergy Drive (HSD), primul hibrid integral construit în Europa.

Startul oficial al producţiei primului vehicul integral hibrid Toyota în Europa Startul oficial al producţiei primului vehicul integral hibrid Toyota în Europa

Uzina Toyota din Burnaston, Derbyshire, Marea Britanie vaproduce noul model Toyota Auris cu Hybrid Synergy Drive (HSD)pentru a sprijini obiectivul european anual de vânzări, cepresupune o cifră de 30.000 de vehicule. Modelul va filansat în 32 de ţări europene, primele livrări cătreclienţi fiind programate în luna iulie a acestui an.

Didier Leroy, preşedinte al Toyota Motor Europe, a vorbit lasuperlativ despre calitatea şi puterea operaţiunilor grupului înMarea Britanie: "Regatul Unit s-a dovedit a fi un valoros partenerde afaceri. Având aproape 20 de ani de experienţă înproducţie, angajaţii TMUK continuă să ofere calitatea,eficienţa şi flexibilitatea necesare întâmpinării cerinţelorclienţilor noştri din Europa. Un nou capitol se deschide azi, odatăcu devenirea Angliei, o sursă tradiţională în privinţa inovaţieiindustriale, gazda procesului de producţie al primului vehiculintegral hibrid din Europa."

Moştenirea sistemului Hybrid Synergy Drive îşi are rădăcinile înprima generaţie Prius, primul vehicul hibrid produs în serie,lansat în Japonia în 1997 şi în Europa în 2000, ce a stabilit unreper major în industrie în privinţa proiectării propulsoarelor şia conceptului de mobilitate sustenabilă. Lanasarea modelului Aurisechipat cu HSD este un pas major în privinţa distribuţieitehnologiei integral hibride Toyota în întreaga gamă de automobile,în cel mai scurt timp posibil, până în jurul anului 2020.

Lider de clasă în privinţa consumului, modelul Auris echipat cuHSD prezintă o cifră de numai 3.8l/100km şi un nivel alemisiilor de CO2 remarcabil de scăzut, de numai 89g/km. Înplus, modelul Auris echipat cu HSD generează cantităţisemnificativ mai mici de NOx şi PM emise decât vehiculelecu performanţe comparabile echipate cu propulsoare diesel.