Tesla care bate Lambo, Ferrari şi Koenigsegg fără drept de apel

Împăratul vitezei e sudafrican

Nu am terminat bine de scris ştirea despre capul tractor lansat de Tesla, că Elon Musk a mai pus un post pe Twitter. De data asta este despre un plan mai vechi. Un plan pe care însă l-a ţinut la sertar şi nu l-a anunţat. Când toată lumea credea că Tesla va veni cu un plan de regândire a producţiei şi când toată lumea a fost şocată că Musk investeşte în altă nebunie (capul tractor), CEO-ul vizionar extinde gama de maşini cu un animal de pradă. Noul Roadster arată senzaţional. În linia Tesla, dar arată foarte bine. Asta, desigur, pentru cei care văd în Tesla o maşină frumoasă. Pentru că şi este, acum, spunând-o p’aia dreaptă. Ok, poate pentru unii pare ca un Xbox pe roti, dar asta s-a şi vrut de la început. Curată, silenţioasă, plină de gadget-uri. Şi, nu în ultimul rând, puternică. Eelon Musk nu a ascuns niciodată pasiunea pentru putere şi performanţele pe care le vrea de la unele maşini de serie.

Şi mai jos de 1.9 secunde pentru 100 km/h, nu ştim cine ar putea să scoată. Vorbim de maşini de stradă. Viteza maximă e limitată electronic la … 400 km/h. Vi se pare mult pentru 0-100 sau puţin 400 km/h? Atunci înseamnă că trebuie să mai ştiţi că pe 0-400 metri cu start de pe loc face 8.8 secunde. Cuplul enorm al maşinii e de 10.000Nm (la roată şi nu în capătul arborelui) din cele 3 motoare – unul pe faţă şi două pe puntea spate. Dacă nici asta nu e sufficient de bine, atunci înercaţi nişte avioane de vânătoare.

Tesla Roadster are o baterie de 200 kWh şi asta înseamnă aproape 1.000 km autonomie. Sigur, în mediile de test ale producătorului. Cum îl ştim jucăuş pe Musk, pentru roadster-ul cu 4 locuri a scos modul Ludicrous (n.r. – ridicol) şi l-a înlocuit cu Plaid. După această glumă, Musk a completat la conferinţa de presă că deşi cifrele de performanţă ale noului Roadster par o glumă, nu sunt.

Preţul noului Tesla este 200.000$, din care 25% sunt avans. 1.000 de unităţi-ediţie specială (primele) vor costa câte 250.000$. LIvrările încep undeva în 2020.  

Autor Alexandru Banu