Un alt model Dacia va ieşi din fabrică dotat cu instalaţie GPL

În condiţiile în care benzina se tot scumpeşte ...

Un alt model Dacia va ieşi din fabrică dotat cu instalaţie GPL Un alt model Dacia va ieşi din fabrică dotat cu instalaţie GPL

În condiţiile în care benzina se tot scumpeşte, cei de la Dacia intenţionează să mai doteze cu instalaţie GPL, din fabrică, încă un model. Este vorba de noul Duster versiunea de 1.6 litri de origine Nissan SCe 115 4x2. Dacia Duster cu GPL va fi vândută pentru un preţ de aproximativ 20.000 de euro, pentru început doar pe piaţa din Franţa. 

Aceasta nu ar fi prima Dacia dotată cu GPL din fabrică

Alimentarea cu gaz petrol lichefiat a fost introdusă în iunie 2007 pentru Logan berlină, din luna iulie a aceluiaşi an fiind disponibilă şi pentru Logan MCV. În 2009, a fost introdusă şi varianta GPL a Sandero.

Echiparea vehiculelor cu instalaţie GPL era realizată de Landi Renzo, unul dintre furnizorii Dacia prezenţi pe platforma de la Mioveni. "Vehiculele Dacia cu alimentare GPL poartă semnătura Dacia Eco2, ce garantează că automobilul care o poartă îndeplineşte trei criterii prin care protejează mediul înconjurător - are un nivel al emisiilor de CO2 mai mic sau egal cu 140g/km, este produs într-o uzină certificată ISO 14 001, 95% din masa vehiculului poate fi valorificată prin reciclare la sfârşitul ciclului de viaţă, iar cel puţin 5% din materialul plastic este material reciclat", se arată în comunicatul Dacia.

GPL este un combustibil mai ieftin decât benzina sau motorina, întrucât nu este accizat, preţul fiind de circa jumătate faţă de combustibilii tradiţionali. Doar motoarele pe benzină pot fi alimentate, alternativ, cu GPL. Ca urmare a funcţionării atât cu benzină, cât şi cu GPL, un Logan are o autonomie de până la 1.600 de kilometri. 

Principalii clienţi ai acestor maşini sunt firme de taxi, şcoli de şoferi sau companii de distribuţie, dar numărul şoferilor care decid să-şi monteze instalaţii GPL pe maşini este într-o continuă creştere. Indiferent că sunt maşini mai scumpe sau mai ieftine, din dorinţa de a reduce facturile la combustibil, şoferii decid să trecă de la benzină la GPL. Această tendinţă este confirmată şi de statisticile RAR, instituţie care omologhează montarea acestor instalaţii.

Statisticile arată că în România aproape 5% din maşini sunt pe GPL. Cei care le montează spun că nu ar trebui să ne mirăm pentru că până şi proprietarii de maşini de mii de euro trec pe GPL.