Vânzări maşini noi 2010 România vs. Ungaria

În primele 5 luni ale lui 2010, în Ungaria s-au vândut mai puţine maşini noi decât în România. Iată care mărci şi modele sunt cele mai vândute în cele două ţări din Europa de Est.

Vânzări maşini noi 2010 România vs. Ungaria Vânzări maşini noi 2010 România vs. Ungaria

În perioada ianuarie-mai 2010, în România au fostvândute 39.060 de maşini noi, ceea ce înseamnă un regresde 32,5% faţă de 2009. Dacă ne referim doar la maşinile de import,situaţia arată astfel: 26.091 unităţi, adică un regres de 36,6%faţă de 2009.Prin comparaţie, în Ungaria au fost vândute17.391 de maşini noi, ceea ce înseamnă un regres faţă de2009 de 49,2%, deci mai mare decât în cazul României.

Totuşi, chiar dacă numărul de maşini noi vândute la veciniînseamnă cam două treimi din numărul de maşini de import vândute înaceeaşi perioadă în România, să nu uităm că populaţia Ungariei estede aproape 4 ori mai redusă decât a României, deci Ungariastă, totuşi, mai bine la vânzările de maşini noi.

În luna mai, în România s-au vândut 7.227 de maşininoi (un regres de 19,5% faţă de aceeaşi lună din 2009), întimp ce în Ungaria s-au vândut 3.428 de unităţi (regres de 24,7%faţă de mai 2009).

Dar să vedem care sunt preferinţele românilor, respectiv alemaghiarilor.

Vanzari ian.-mai 2010 pe marci

În ce priveşte mărcile auto, în România domină Dacia, care acomercializat un număr de 12.969 de maşini în primele 5 luni alelui 2010. Totuşi, raportându-ne doar la maşinile noi de import,topul este condus de Ford (3.473), Renault (3.126) şi(Volkswagen).

În cazul Ungariei, topul pe mărci este format din Ford(2.222), Opel (1.713) şi Skoda (1.662), Volkswagen şiRenault situându-se pe locurile 4 şi 5. Despre Suzuki am puteaspune că e aproape marcă naţională, având uzine în Ungaria, însămarca japoneză se situează doar pe locul 6.

Vanzari ian.-mai 2010 pe modele

În ce priveşte modelele, din nou este clar că maşinile Daciasunt cele mai vândute, aşa încât ne vom raporta doar la modelele deimport. Dintre acestea, românii au preferat cel mai multRenault Clio (1.723), Skoda Octavia (1.352) şi Ford Fiesta(1.304), în timp ce în Ungaria topul este dominat deFord Focus (1.222), Skoda Octavia (999) şi Opel Astra(852).

Principala concluzie pe care o putem trage în urma comparăriicelor mai vândute modele pe cele două pieţe ne spune că veciniimaghiari au un nivel de trai mai bun (ceea ce nu e o surpriză),preferând în general modele de clasă compactă, întimp ce, în România, se vând mai mult modele de clasă mică, maiieftine.

Interesantă situaţia celor mai importante modele ale concernuluiVAG, Octavia, Golf şi Polo, care au aproximativ aceeaşipoziţionare în topurile celor două ţări. Se mai remarcă unlucru: dacă în cazul României, cele mai vândute modele sunt doardin clasele mică şi compactă, în Ungaria au înregistrat cifre bunede vânzări două SUV-uri mici (Suzuki SX4 şi Nissan Qashqai), precumşi o berlină de clasă medie (Ford Mondeo).