Vânzările de maşini noi în Europa - noiembrie 2010

În luna noiembrie din 2010, vânzările de maşini noi în Uniunea Europeană au înregistrat o creştere de circa 0,7% faţă de luina octombrie. Însă, faţă de noiembrie 2009, piaţa are un regres de 7,1%.

Vânzările de maşini noi în Europa - noiembrie 2010 Vânzările de maşini noi în Europa - noiembrie 2010

Piaţa auto europeană se pare că va încheia anul 2010 peminus faţă de 2009 - luna noiembrie, penultima din acestan, nu face altceva decât să confirme performanţele mai slabe devânzări faţă de 2010.

Totuşi, dacă ne raportăm la luna octombrie, se remarcă ofoarte uşoară creştere, de 0,68%, vânzările ajungând de la1.061.97 unităţi la 1.069.268 luna trecută. Este vorba despremaşinile vândute în cele 27 de ţări care aparţin UniuniiEuropene.

Cele mai mari vânzări de maşini au fost înregistrate pepieţele importante din Germania, Franţa şi Italia, undevânzările au crescut uşor faţă de octombrie. Dacă ne raportăm laTOP 10 pieţe auto europene, doar în Olanda şi Belgia seînregistrează scăderi.

  1. VW - 117.557
  2. Renault - 90.840
  3. Ford - 85.856
  4. Opel/Vauxhall - 83.289
  5. Peugeot - 80.451
  6. Citroën - 64.091
  7. Fiat - 57.208
  8. BMW - 54.078
  9. Mercedes - 53.343
  10. Audi - 52.222
  11. Toyota - 43.488
  12. Skoda - 39.985
  13. Nissan - 34.874
  14. Hyundai - 30.087
  15. SEAT - 25.712
  16. Dacia - 24.647
  17. Kia - 21.052
  18. Volvo - 17.816
  19. Suzuki - 15.993
  20. Chevrolet - 14.963
  21. Honda - 13.791
  22. Mazda - 12.313
  23. MINI - 11.972
  24. Mitsubishi - 10.272
  25. Alfa Romeo - 10.023
În ce priveşte mărcile, se pare că 2010 se va încheia ca"anul Volkswagen", deoarece, şi în luna noiembrie 2010,constructorul german reuşeşte să se menţină pe prima poziţie, cu117.557 maşini noi vândute, deşi, per total, a vândut cu 9.000unităţi mai puţin faţă de octombrie.

În TOP 5, nemţii sunt urmaţi de francezii de la Renault (90.840maşini, cu 400 de unităţi mai puţin ca în octombrie), de Ford şi deOpel, care devansează, în noiembrie, firma Peugeot.

Dacă în octombrie triada germană premium era condusă de Audi, lao diferenţă infimă faţă de BMW, în noiembrie Audi estedevansat atât de bavarezi, cât şi de Mercedes, carereuşesc o creştere mai mare a vânzărilor.

Deşi în octombrie Dacia se situa pe locul 15, cu 21.800 deunităţi, imediat după Hyundai, iată că, în noiembrie, chiardacă vânzările cresc la 24.647 unităţi, constructorul român estedevansat de SEAT, care reuşeşte să depăşească barieracelor 25.000 unităţi vândute într-o lună.