Tehnologia blockchain va revoluţiona industria auto până în 2021

Tehnologia blockchain va revoluţiona industria auto până în 2021

Autor: Visan Marian acum 8 luni Mașini electrice

Peste 60% dintre directorii din domeniul auto cred că blockchain-ul va revoluţiona industria auto până în 2021, însă doar câţiva producători de echipamente originale şi furnizori sunt în prezent pregătiţi pentru această tehnologie sau au deja soluţii de tip blockchain pregătite pentru uz comercial, potrivit unui studiu IBM.

„Datele globale au evidenţiat finanţele, lanţul de aprovizionare şi serviciile de mobilitate ca segmente de top în care blockchain-ul ar putea fi benefic. Raportul evidenţiază şi modul în care blockchain-ul va introduce îmbunătăţiri şi eficienţă operaţională în domenii precum tranzacţiile financiare între participanţii la ecosistem, autentificarea de acces la maşini şi experienţa şi loialitatea clienţilor.”, spune Mitka Avramova, Country Leader IBM.

Noul studiu, „Cum îndrăznesc pionierii auto să facă pasul hotărâtor în domeniul blockchain,” dezvoltat de IBM Institute for Business Value (IBV) în colaborare cu Oxford Economics, este rezultatul unui sondaj efectuat în rândul a 1.314 de directori din industria auto (producători de echipamente originale şi furnizori) în 10 zone de afaceri şi 10 ţări incluzând China, Germania, India şi Statele Unite.

Sectorul post-vânzare – piaţa secundară a industriei auto care se ocupă de producţia, distribuţia, vânzarea En Detail şi instalarea tuturor pieselor de vehicule, a fost, de asemenea, considerat de top pentru producătorii de echipamente originale din China, Germania şi Mexic.

În prezent, trasabilitatea pieselor pe tot parcursul ciclului de viaţă al unui vehicul este foarte limitată, ceea ce înseamnă că piesele contrafăcute ar putea fi utilizate pe anumite pieţe de către centrele de service. Implementarea soluţiilor bazate pe blockchain în lanţul de aprovizionare auto ar putea rezolva unele dintre problemele legate de rechemări, produse falsificate şi siguranţa consumatorilor.

Articolul integral poate fi citit pe Ziarul Financiar

 



Comentarii
Inchide