Nissan Hi-Cross Concept prefigurează un nou stil crossover Nissan

Nissan vrea să-şi întărească poziţia de cel mai important producător de maşini crossover prin noul concept Nissan Hi-Cross prezentat la Salonul Auto Geneva 2012.

Pe lângă Nissan Murano, Nissan Qashqai şi Nissan Juke, japonezii vor mai adăuga în gamă un crossover, prefigurat de noul concept de la Geneva 2012. Acesta e denumit sugestiv Nissan Hi-Cross şi intenţia creatorilor săi este să ne ofere un preview al viitoarei direcţii de design pe care crossoverele Nissan o vor primi în viitor.

Aşa cum ne-a arătat-o şi conceptul Pathfinder la Detroit 2011, noul concept Nissan Hi-Cross mizează pe o imagine proaspătă, mai rafinată, dar nu renunţă la robusteţe şi un oarecare spirit sportiv. Cu proporţii echilibrate (lungime de 4,66 metri, lăţime de 1,85 metri şi înălţime de 1.67 metri), Hi-Cross îşi propune să rivalizeze cu SUV-urile şi crossover-urile de categorie compactă şi medie, care oferă 7 locuri.

Graţie amptamentului de 2,78 metri, Nissan Hi-Cross promite suficient spaţiu şi pe locurile de pe al treilea rând, deşi e destul de clar că acestea sunt destinate mai degrabă copiilor. În ce priveşte tabloul de bord, Nissan mizează pe un stil aproape SF, consola centrală fiind dominată de un display tactil de mari dimensiuni.

Şi în spatele volanului sportiv regăsim aceeaşi idee, cu indicatoare digitale având un afişaj sofisticat, iar pe tunelul central comenzile pentru cutia de viteze şi sistemele electronice sunt grupate într-un modul compact şi cu un look foarte interesant. Suntem curioşi cât din ceea ce vedem acum vom regăsi în curând şi pe modelele de serie Nissan.

Însă Nissan Hi-Cross nu surprinde doar prin design, ci şi prin partea tehnică. În primul rând, Hi-Cross beneficiază de propulsie hibridă, care combină un motor cu injecţie directă de benzină, de 2,0 litri, cu un motor electric alimentat de la baterii Li-Ion, care utilizează tehnologia de pe Nissan Leaf. Rezultă, astfel, performanţe demne de un motor de 2,5 litri, în condiţiile unui consum de combustibil specific motoarelor sub 2,0 litri.

Apoi, transmisia automată XTRONIC, având variaţie continuă, are eficienţa îmbunătăţită cu 10% faţă de o cutie CVT convenţională. Nu în ultimul rând, fiind un Nissan, Hi-Cross beneficiază de sistem de tracţiune integrală, controlat electronic şi conceput pentru a privilegia un consum cât mai scăzut prin reducerea frecărilor şi a rezistenţei la rulare.

În concluzie, noul concept Nissan Hi-Cross ne prezintă o direcţie reuşită a designului viitoarelor modele. În acelaşi timp, Hi-Cross ar putea prefigura un înlocuitor al reputatului Nissan X-Trail, dar rămâne de văzut dacă Nissan se va concentra doar pe modele crossover sau va păstra o "felie" şi pentru modelele SUV mai capabile în teren accidentat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.