Conceptele de la Geneva 2013 – rivalităţi şi orgolii ale designerilor şi inginerilor

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Dosar & Analize

Audi A3 e-tron vs. Citroen C3 Hybrid Air

Cele două mărci de faţă sunt foarte apreciate în Europa pentru motoarele diesel de pe modelele de serie, însă la Geneva 2013 s-au ”duelat” în materie de sisteme de propulsie neconvenţionale. Unul mai… neconvenţional decât celălalt.

Germanii vin cu Audi A3 e-tron, care beneficiază de un sistem de propulsie plug-in hibrid cu performanţe excelente: pe de o parte, avem un demaraj 0-100 km/h în doar 7,6 secunde şi o viteză maximă de 222 km/h, pe de altă parte maşina are o autonomie maximă în regim strict electric de 50 km, în timp ce consumul mediu (conform NEDC) se cifrează la doar 1,5 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 35 g/km.

Francezii uimesc asistenţa amatoare de maşini eco printr-un sistem hibrid cu… aer. În locul bateriilor şi motorului electric, Citroen C3 Hybrid Air apelează la o soluţie hibridă mult mai ieftină: un compresor de aer şi o pompă hidraulică asociate cu un motor pe benzină de mic litraj. Astfel, consumul mediu atinge doar 2,9 litri/100 km, iar emisiile CO2 coboară până la 69 g/km.

Chiar dacă sistemul hibrid plug-in al germanilor se dovedeşte mai eficient pe hârtie, ideea francezilor merită toată atenţia, oferind un foarte bun raport între reducerea consumului şi costurile mult mai mici:

AUDI A3 e-TRON vs. CITROEN C3 HYBRID AIR: 4 – 5

Altă rivalitate, pe pagina următoare

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13



Comentarii
Inchide