International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011

International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Dosar & Analize

În categoria motoarelor mai mici de 1,0 litri, italienii
au dominat categoric prin

noul lor Twin-Air
, care a primit un punctaj
mai mare decât al concurenţilor de pe locurile 2 şi 3 cumulat!
Motorul Fiat şi-a depăşit fără drept de apel concurenţi precum
Toyota (motorul de 1,0 litri în 3 cilindri) sau Hyundai (motorul de
1,0 litri în trei cilindri de pe i10).

Din 1999 încoace, această categorie a fost apanajul japonezilor,
cei de la Honda câştigând 7 premii, iar cei de la Toyota 5 astfel
de premii. Acum, însă, iată că dominaţia japonezilor a fost
întreruptă de italieni, care promit să ofere un preţ foarte
competitiv pe următoarele modele urbane care vor fi echipate cu
acest propulsor
. Mai ales că, în viitorul apropiat,
motorul Twin-Air va fi oferit atât într-o versiune aspirată, de 65
CP, dar şi într-o versiune sportivă, de 105 CP.

  1. Fiat 875cc two-cylinder (Fiat 500) – 479
    p.
  2. Toyota 1-litre three-cylinder (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz,
    Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy, Daihatsu Sirion/Boon) –
    257 p.
  3. Hyundai/Kia 998cc three-cylinder (Hyundai i10, Kia Picanto) –
    178 p.
  4. Smart diesel 799cc (Smart Fortwo) – 141
    p.
  5. Mitsubishi 999cc three-cylinder turbo (Smart Fortwo) –
    135 p.
  6. Opel 1-litre three-cylinder Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki
    Alto, Splash, Opel Corsa, Chevrolet Spark) – 120
    p.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12



Comentarii
Inchide