International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011

International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Dosar & Analize

Duelul dintre BMW şi Alfa Romeo s-a tranşat în favoarea
germanilor, al căror turbo de 1,6 litri a fost desemnat cel
mai bun motor între 1,4 şi 1,8 litri
. Este vorba de
propulsorul de sub capota gamei Mini, care a primit cu 20 de puncte
mai mult decât motorul turbo cu injecţie directă de pe Alfa Romeo
Giulietta.

Cei de la BMW au câştigat în ultimii patru ani această
categorie graţie acestui propulsor dezvoltat în cooperare cu
francezii de la PSA (Peugeot-Citroen)
, motorul primind
permanent upgrade-uri şi îmbunătăţiri tehnice menite a-i creşte
performanţele şi a reduce la maximum consumul şi emisiile de CO2.
De altfel, BMW-PSA a primit puncte valoroase şi pentru dieselul de
1,6 litri dezvoltat împreună, care s-a poziţionat pe locul 5, după
propulsorul hibrid de pe Toyota Auris şi motorul Audi 1.8 TFSI.

  1. BMW 1.6-litre four-cylinder turbo (Mini Cooper S, Clubman
    Cooper S, Countryman Cooper S, Mini Works, Clubman Works) –
    246 p.
  2. Alfa Romeo DI turbo 1750 (Alfa Romeo 159, Giulietta, Lancia
    Delta) – 226 p.
  3. Toyota 1.8-litre gasoline hybrid (Toyota Prius, Auris) –
    199 p.
  4. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon, Altea,
    Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat) – 149
    p.
  5. BMW-PSA diesel 1.6-litre four-cylinder (Mini One D, Clubman D,
    Countryman D, Mini Cooper D, Clubman Cooper D, Countryman Cooper D,
    Peugeot 207, 308, 3008, 508, 5008 Citroën C3, C3 Picasso, Berlingo,
    C4, C4 Picasso/Grand Picasso, C5) – 124 p.
  6. Ford 1.6-litre turbo (Ford Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60,
    V60, V70, XC70, S80) – 109 p.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12



Comentarii
Inchide