Audi a început producţia în masă a modelului e-tron

Audi a început astăzi, la Bruxelles, producţia în masă a modelului e-tron.

Audi a început producţia în masă a modelului e-tron Audi a început producţia în masă a modelului e-tron

Audi a început astăzi, la Bruxelles, producţia în masă a modelului e-tron. Primul SUV all-electric al mărcii va oferi o autonomie potrivită pentru utilizarea de zi cu zi. Cu o capacitate de încărcare de până la 150 kW la staţiile de încărcare rapidă, Audi e-tron este pregătit pentru a porni în următoarea etapă a călătoriei pe distanţe lungi în mai puţin de 30 de minute. Caracteristica cheie din spatele acestui sistem este managementul termic al bateriei litiu-ion. Situată pe podeaua vehiculului, aceasta stochează 95 kWh de energie pentru a oferi o autonomie de peste 400 km (248,5 mi) în ciclul de testare WLTP realist.

Audi oferă soluţii diferite pentru încărcarea la domiciliu. Sistemul standard de încărcare mobilă poate fi utilizat în două moduri: cu o putere de încărcare de până la 2,3 kW atunci când este conectată la o priză de uz casnic de 230 volţi şi cu până la 11 kW atunci când este conectată la o priză trifazată de 400 volţi. În acest din urmă caz, bateria poate fi complet reîncărcată în aproximativ 8,5 ore. Cu sistemul de încărcare opţional de conectare, puterea de încărcare se dublează până la 22 kW, cu condiţia ca SUV-ul electric să fie echipat cu al doilea încărcător necesar. 

Generând o putere totală de până la 300 kW, SUV-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de şase secunde. În ciclul de testare WLTP, maşina a parcurs peste 400 de kilometri cu bateria complet încărcată. Un important factor pentru această autonomie mare este cel mai inovator concept de recuperare între modelele concurente. 

Cele două motoare electrice ale sale generează 265 kW şi 561 Nm. Motoarele pot atinge aceste performanţe de vârf în aproximativ 60 de secunde. Astfel, automobilul poate accelera de pe loc până la viteza maximă, limitată electronic la 200 km/h, de mai multe ori consecutiv, fără pierderi de putere. Cuplul maxim enorm de propulsie intervine în fracţiuni de secundă. Comutând din modul D în modul S şi apăsând la maximum pedala din partea dreaptă, şoferul poate activa modul boost. Acesta este disponibil timp de opt secunde. Astfel, sistemul produce o putere totală de 300 kW şi un cuplu de 664 Nm. Prototipul Audi e-tron sprintează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de şase secunde. 

Audi va difuza premiera mondiala a lui Audi e-tron live, din San Francisco, pe 17 septembrie.