2010: un an excepţional pentru Ferrari

2010: un an excepţional pentru Ferrari

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Știri

6,573 de maşini au fost livrate reţelei de
vânzări
, ceea ce reprezintă o creştere cu 5,4% faţă de
2009 şi în acelaşi timp un record de vânzări anual pentru Ferrari.
Acest rezultat excelent poate fi atribuit în principal
creşterii extraordinare înregistrate pe pieţele emergente,
în special în Asia, precum şi revenirii pieţei Statelor Unite la
niveluri record
.

Veniturile nete pentru acest an au ajuns la 1,919
milioane de Euro
(+7,9 procente) iar profitul comercial al
anului a ajuns la 302,7 milioane de Euro (+26.9 procente).

A crescut, de asemenea, şi profitabilitatea: ROS (rentabilitatea
comercială) a atins 15,8%, unul dintre cele mai bune rezultate din
istoria Ferrari. Acest număr este cu mult mai mare decât media
industriei auto şi se apropie de cel din sectorul bunurilor de
lux.

Un alt rezultat excepţional a fost înregistrat în fluxul net de
numerar industrial pentru 2010. Acesta a atins 630,8
milioane de Euro şi demonstrează capacitatea de autofinanţare a
mărcii
. Fluxul de numerar a ajuns la rândul său la peste
290 de milioane de Euro. Amândouă rezultatele sunt nişte recorduri
pentru Ferrari şi sunt semnificative mai ales în contextul
realizării lor într-o perioadă de investiţii majore: la fel ca în
ultimii ani, acestea au reprezentat 15% din cifra de afaceri.

Aceste investiţii nu le includ pe cele făcute în Formula 1 în
2010, competiţie în care Scuderia Ferrari Marlboro a revenit pe
podium într-un sezon care a rămas deschis până la ultima cursă.
2010 a prilejuit şi un nou parteneriat important cu
Santander
, care şi-a făcut debutul ca sponsor, precum şi
reînnoirea unor contracte importante cum este cel aflat în vigoare
cu Shell.

Rezultatele se datorează imensului succes înregistrat de
diferitele modele din gamă
. Ferrari California, de
exemplu, câştigă din ce în ce mai mulţi clienţi datorită sistemului
HELE, care, în combinaţie cu tehnologia Stop&Start, reduce
emisiile de CO2 cu 23% şi garantează maximum de eficienţă prin
controlul inteligent al tuturor componentelor maşinii.
Ferrari 458 Italia
a fost pus în vânzare în 2010 şi a captat
imediat atenţia pieţei şi laudele criticilor, pentru a deveni
modelul de referinţă în segmentul său, primind cele mai râvnite
premii din industria auto mondială. Ediţia limitată 599 GTO s-a
dovedit a fi de asemenea de mare succes, toate exemplarele de 599
fiind vândute chiar înainte ca maşina să fie prezentată oficial la
Salonul Auto de la Beijing. La rândul lor, serviciile de
personalizare Ferrari şi-au adus o contribuţie semnificativă, un al
doilea Atelier fiind deschis la Maranello, alături de unul în Tokyo
şi altul în New York.

Defalcând vânzările pe arii geografice, piaţa
chineză a crescut cu 43,6%, stabilind un nou record cu aproape 300
de maşini vândute. Dacă adăugăm Hong Kong şi Taiwan şi luăm în
considerare aşa-numita zonă a Marii Chine, totalul ajunge la 478 de
maşini (+23,8%). Acest număr plasează piaţa asiatică pe locul patru
în lume în materie de vânzări.

Ţările din Orientul Mijlociu au avut, de asemenea,
rezultate extraordinar
e. Au fost vândute 349 de maşini,
nivelul excelent de anul trecut fiind menţinut în ciuda condiţiilor
economice nefavorabile.
Statele Unite au stabilit la rândul lor un nou record, înregistrând
o creştere cu 12,7% în urma vânzării a 1,576 de maşini. America de
Nord ca întreg (inclusiv Statele Unite şi Canada) şi-a confirmat
poziţia sa ca piaţă principală, reprezentând 26% din vânzările
mondiale.

Pieţele europene, care nu au beneficiat de pe urma
mult-aşteptatei reveniri economice
, au rămas
totuşi foarte stabile
. De exemplu, Regatul Unit a absorbit
467 de maşini, cu 58 de exemplare în plus faţă de 2009. Semnele
care vin din Europa de Est sunt de asemenea pozitive. Deşi regiunea
este încă secundară ca importanţă în termeni de vânzări totale, ea
a înregistrat o creştere de aproape 5%.

Au fost obţinute rezultate importante şi în materie de
activităţi de Brand (retail, licenţiere şi internet). Numărul de
magazine Ferrari a crescut în 2010 prin deschideri de prestigiu ale
unor noi unităţi pe Park Avenue în New York şi în Johannesburg,
acolo unde Ferrari Store deja existent a fost completat de unul
nou, numărul total de Ferrari Store în lume ajungând la 40.

Pe partea de activităţi de licenţiere cea mai importantă noutate
a fost deschiderea în noiembrie 2010 a imensului Parc Tematic
Ferrari World din Abu Dhabi. În primele sale luni de activitate,
parcul a depăşit aşteptările, iar Ferrari Store din interiorul său
a devenit rapid cel mai profitabil dintre toate unităţile Ferrari
Store din întreaga lume.
Au crescut de asemenea şi activităţile pe internet, website-ul
www.ferrari.com reuşind să ajungă la 300 de milioane de afişări.
Canalele Ferrari pe social media, inclusiv Twitter şi Facebook, au
înregistrat la rândul lor un succes notabil, contul de Facebook
atrăgând 3 milioane de membri într-o perioadă scurtă de timp.
Site-ul www.ferrari.com este acum disponibil în şapte limbi,
inclusiv în japoneză şi chineză. O versiune în limba arabă este
aşteptată a fi lansată online în cursul acestui an.

Alte două statistici semnificative confirmă un an 2010
extraordinar
:

• Muzeul Ferrari din Maranello a atras pentru prima dată peste
225.000 de vizitatori, peste 60% dintre aceştia venind din afara
Italiei.
• Deschiderea pieţei indiene a fost confirmată, primul dealership
indian oficial urmând a fi deschis în New Delhi în această
primăvară, iar al doilea în Mumbai către finalul anului. India va
duce la 58 numărul de ţări în care Ferrari este prezent
oficial.

Forza Rossa are un nou Director de Marketing,
Lucian Şonea, care o înlocuieşte pe Roxana Vâlcu. El este licenţiat
în sociologie cu specializarea marketing în cadrul Universităţii
Paris Sorbonne – René Descartes şi a absolvit cursurile de master
în Sociologie la aceeaşi universitate. Lucian Şonea are dublă
cetăţenie (română – franceză) şi are experienţă în marketing şi în
industria auto.



Comentarii
Inchide