Afacerea Volkswagen-Suzuki: japonezii vor păstrarea independenţei

Ceea ce lumea credea că este o preluare treptată a controlului Suzuki de către Volkswagen s-a transformat într-o mică mare problemă, după ce oficialii japonezi au ieşit la rampă, denunţând intenţiile grupului german.

Afacerea Volkswagen-Suzuki: japonezii vor păstrarea independenţei Afacerea Volkswagen-Suzuki: japonezii vor păstrarea independenţei

Povestea "VW + Suzuki = Love" s-ar putea să se termine foarte repede, după ce oficialii japonezi s-au arătat nemulţumiţi de intenţiile de preluare a controlului mărcii japoneze de către partenerul Volkswagen, care deja deţine 20% din acţiunile Suzuki.

Conform Reuters, vice-preşedintele Yasuhito Harayama a declarat că ambele părţi implicate în acest parteneriat trebuie să regândească planul de cooperare, în condiţiile în care independenţa Suzuki nu poate fi negociată, iar VW nu poate emite pretenţii de imixtiune în controlul companiei japoneze.

Chiar dacă Hans Demant, reprezentantul grupului german, a negat afirmaţiile japonezilor, analiştii din domeniul auto consideră că oficialii Suzuki sunt îndreptăţiţi să ia atitudine, mai ales că Volkswagen şi-a anunţat intenţia de a-şi creşte participaţia în cadrul Suzuki, după ce, în decembrie 2009, a cumpărat 19,9% din acţiuni pentru suma de 2,5 miliarde de dolari.

Chiar dacă Suzuki este un specialist al maşinilor mici, asta nu înseamnă că este o companie mică şi neimportantă, ceea ce explică pretenţiile de independenţă şi egalitate pe care le reclamă japonezii. În teorie, germanii ar fi interesaţi de know-how-ul, experienţa şi tehnologia japonezilor în domeniul maşinilor mici, dar şi în cel moto, iar Suzuki ar urma să aibă acces la tehnologia motoarelor hibride şi electrice, dezvoltate de VW.

În practică, însă, preşedintele Suzuki a declarat recent că oferta tehnologică din partea Volkswagen nu e aşa de atractivă pentru moment, iar parteneriatele cu alte companii continuă - de exemplu, Suzuki a semnat recent un contract cu Fiat pentru furnizarea de motoare diesel de 1,6 litri, iar parteneriatul din cazul modelelor gemene Suzuki SX4 şi Fiat Sedici va continua.

Conform jurnaliştilor de la Reuters şi analiştilor auto, s-ar putea ca, în final, parteneriatul dintre Volkswagen şi Suzuki să se termine prematur. Preluarea controlului Suzuki de către VW era văzută ca un pas destul de important pentru atingerea obiecrivului de a depăşi rivalul numărul unu Toyota pe piaţa mondială. Iată, însă, că japonezii opun rezistenţă, declarând că doresc indepdendenţa şi egalitatea, deşi diferenţa dintre cele două companii este uriaşă.

Pentru moment, germanii şi japonezii s-au angajat într-un nou plan de negocieri, în timp ce acţiunile Suzuki au înregistrat o scădere de aproape un sfert la închiderea bursei de la Tokyo la începutul acestei săptămâni. Rămâne de urmărit evoluţia acestei poveşti, mai ales că şi oficialii GM au atacat în mod deschis Volkswagen pentru falsele zvonuri privind căutarea, din nou, a unui cumpărător pentru Opel, după ce Marchionne, boss-ul Fiat, s-a arătat şi el nemulţumit de declaraţiile germanilor de la VW, privitor la disponibilitatea cumpărării Alfa Romeo.

Voi ce credeţi: să fie vorba, oare, de un război psihologic economic?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.