Autorităţile cred că lipsa liniilor de demarcaţie a benzilor ar duce la creşterea siguranţei. E posibil?

Nu-i aşa că, ori de câte ori intraţi pe un drum proaspăt asfaltat, dar pe care încă nu au fost trasate dungile de demarcaţie, vă vine să daţi de pământ cu autorităţile incompetente? Ei bine, s-ar putea să greşiţi, deoarece britanicii au făcut un studiu neverosimil, pe care, cu siguranţă, autorităţile noastre îl vor aplauda. Citiţi şi vă minunaţi.

Autorităţile cred că lipsa liniilor de demarcaţie a benzilor ar duce la creşterea siguranţei. E posibil? Autorităţile cred că lipsa liniilor de demarcaţie a benzilor ar duce la creşterea siguranţei. E posibil?

Departamentul de transport al Londrei (TfL) a tras o concluzie de-a dreptul incredibilă în urma unui studiu realizat pe câteva şosele unde nu au mai fost vopsite dungile de demarcaţie dintre benzi.

Conform britanicilor, viteza medie de deplasare a maşinilor pe acele tronsoane a scăzut cu 4 mph (circa 6,5 km/h). Unul dintre motive ţine de încrederea pe care benzile de demarcaţie le-o dau şoferilor, în lipsa lor cei de la volan devenind mult mai precauţi, ba chiar ajungând să se teamă ca nu cumva maşina din sens contrar să intre pe contrasens.

Pe scurt, temerile pe care le insuflă şoferilor lipsa benzinlor de demarcaţie duc automat la scăderea vitezei şi la creşterea gradului de atenţie a celor de la volan, mai ales când ajung în dreptul altor maşini, de pe sensul contrar. Însă specialiştii britanici nu menţionează nimic despre stresul suplimentar pe care îl resimt şoferii, precum şi despre riscurile lipsei marcajelor în condiţii neprielnice de vizibilitate (noapte sau ceaţă).

Dacă n-ar exista banda de pe mijlocul drumului, unde ar mai sta poliţistul?...

 

Ca un avantaj conex, studiul relevă că nevopsirea benzilor de demarcaţie aduce şi o mică economie în bugetul primăriei. Ceea ce, din punctul nostru de vedere, seamănă cu un exces de... nesimţire.

Totuşi, şefii TfL au declarat că nu se pune problema ca, în urma acestui studiu, să se ia măsura de a se şterge benzile de demarcaţie din capitala britanică. Rămâne, însă, la latitudinea autorităţilor locale, din suburbii, dacă vor sau nu să aplice această măsură, în cazul în care traficul şi condiţiile din zonă ar justifica decizia.

Păi dacă tot facem economii prin nevopsirea benzilor de demarcaţie, hai să nu mai asfaltăm, să nu mai cheltuim degeaba!

 

Noi credem că studiul britanicilor e tras de păr şi sperăm că nu le va da idei autorităţilor de la noi. E suficient să căutaţi pe youtube ”dashcam” pentru a înţelege de ce dungile de demarcaţie sunt necesare...

Aşadar, voi ce credeţi:

AR FI BENEFICĂ PENTRU SIGURANŢA RUTIERĂ ŞTERGEREA BENZILOR DE DEMARCAŢIE?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.