Bateriile unei maşini electrice mai scumpe ca un VW Golf TDI?

Detractorii maşinilor electrice primesc apă la moară din partea britanicilor de la Auto Express, care afirmă că bateriile unui Nissan Leaf costă mai mult decât un Golf TDI. Iată, însă, şi explicaţia pertinentă a acestei afirmaţii.

Bateriile unei maşini electrice mai scumpe ca un VW Golf TDI? Bateriile unei maşini electrice mai scumpe ca un VW Golf TDI?

Recent, jurnaliştii de la Auto Express au "smuls" o declaraţie oficială de la vice-preşedintele Nissan UK Andy Palmer, conform căruia înlocuirea pachetului de baterii la Nissan Leaf are un preţ estimativ de 19.000 lire sterline (aproximativ 22.000 euro).

Concluzia rapidă ar fi că bateriile unei maşini electrice ar fi mai scumpe decât o maşină diesel economică, precum Volkswagen Golf TDI BlueMotion - cine ştie ce poante ar mai fi făcut Clarkson la Top Gear dacă ar fi ştiut acest lucru!

Totuşi, adevărul nu este nicidecum aşa de pesimist. În primul rând, Nissan Leaf are un pachet de baterii litiu-ion care constă din 48 de module, care pot fi înlocuite independent unele de altele - adică este improbabil să se pună problema înlocuirii celor 48 de module deodată.

Apoi, vorbim de o estimare a preţului în condiţiile actuale, când costurile încă sunt ridicate. Însă, până în 2013, când în fabrica Nissan de la Sunderland vor fi produse 500.000 de baterii pe an, specialiştii se aşteaptă la o scădere drastică a preţului de producţie, deci bateriile vor fi mai ieftine în viitorul apropiat (în condiţiile în care combustibilii se vor scumpi, iar motoarele convenţionale vor avea întreţinerea şi servisarea mai costisitoare).

Nu în ultimul rând, necesitatea înlocuirii bateriilor va interveni, în condiţii normale, la intervale foarte mari. Acum, de exemplu, specialiştii estimează că, după 10 ani de utilizare intensă, bateriile unui Nissan Leaf vor avea o durată de viaţă de 70%, putând fi utilizate şi în alte aplicaţii după "viaţa" din maşină.

Inginerii apreciază că, în 5 ani de zile (garanţia actuală acordată bateriilor lui Nissan Leaf), capacitatea bateriilor electrice va scădea cu cel mult 20%, în funcţie de utilizare şi încărcare, aşa încât autonomia maximă va ajunge de la 160 km la 120-130 km. Ceea ce va putea fi considerată o performanţă onorabilă pentru o maşină electrică second-hand.

Specialiştii estimează că această primă generaţie Nissan Leaf se va deprecia cu aproape 60% în 3 ani sau 100.000 km, însă utilizatorii vor avea alte avantaje, cum ar fi chetuielile mult mai mici cu maşina faţă de orice diesel foarte economic de pe piaţă.

VI SE PARE UN IMPEDIMENT MAJOR COSTUL BATERIILOR?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.