BrandZ TOP 100: BMW a devenit cea mai valoroasă marcă auto

În 2012, studiul făcut de compania de consultanţă Millward Brown ne arată că BMW îşi adjudecă titlul de ”Cea mai valoroasă marcă auto”, depăşind Toyota.

BrandZ TOP 100: BMW a devenit cea mai valoroasă marcă auto BrandZ TOP 100: BMW a devenit cea mai valoroasă marcă auto

Ediţia din acest an a "Top 100 Most Valuable Global Brands", realizat de compania de consultanţă Millward Brown, aduce o schimbare la vârful ierarhiei: dacă anul trecut Toyota era lider, iată că în 2012 BMW îi "fură" coroana constructorului japonez, brandul bavarez devenind cea mai valoroasă marcă auto.

TOP 10 AUTO BRANDZ:

  1. BMW: 24,6 miliarde USD - locul 23 general (+10% faţă de 2011)
  2. Toyota: 21,8 miliarde USD - locul 28 general (-10% faţă de 2011)
  3. Mercedes-Benz: 16,1 miliarde USD - locul 46 general (+5% faţă de 2011)
  4. Honda: 12,7 miliarde USD - locul 65 general (-11% faţă de 2011)
  5. Nissan: 9,9 miliarde USD - locul 81 general (-2% faţă de 2011)
  6. Volkswagen: 8,5 miliarde USD - locul 95 general (+15% faţă de 2011)
  7. Ford: 7,0 miliarde USD (-5% faţă de 2011)
  8. Audi: 4,7 miliarde USD (+23% faţă de 2011)
  9. Hyundai: 3,6 miliarde USD (+0% faţă de 2011)
  10. Lexus: 3,4 miliarde USD (-7% faţă de 2011)

BMW a mai ocupat prima poziţie în 2010, în timp ce Toyota a fost cotată drept cea mai valoroasă marcă auto între 2006 şi 2009, precum şi în 2011. În 2012 se observă că toate mărcile germane şi-au îmbunătăţit valoarea, în principal graţie creşterii vânzărilor şi a imaginii pe pieţele auto asiatice.

Toate mărcile auto japoneze din TOP 10 au suferit o scădere din cauza problemelor cu dezastrul nuclear din Japonia, de anul trecut, probleme care au afectat serios capacităţile de producţie. Totuşi, analiştii consideră că aceste probleme afecteză pricipalele branduri japoneze doar într-o mică măsură, aşteptându-se o revenire a acestora în 2013.

Hyundai, considerată marca auto cu cea mai rapidă ascensiune, stagnează deocamdată, în timp ce Audi a avut cel mai mult de câştigat de pe urma boom-ului vânzărilor din China, înregistrând o creştere valorică cu un sfert. În afara japonezilor, şi Ford a suferit o scădere uşoară, de care profită VW, care se distanţează la 1,5 miliarde de dolari (după ce, în 2011, cele două mărci auto erau despărţite de numai 100 de milioane de dolari, ca valoare).

TOP 100 BRANDZ rămâne dominat de companiile de IT, primele 10 poziţii fiind ocupate de 7 astfel de companii, în timp ce podiumul este alcăuit din Apple, IBM şi Google (după ce, anul trecut, Google era plasat pe a doua poziţie). Topul complet al celor mai valoroase mărci din lume îl puteţi găsi AICI.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.