Caparo T1

Autor: Bogdan Constantin acum 13 ani Știri

Este suficient sa privim doar creaţia celor de la Caparo şi ne vom pune imediat intrebarea daca modelul nu este unul de competiţii. Dar observam imediat că are două locuri. Şi ce dacă? Poate e un monopost modificat să mai acomodeze un pasager, pentru demonstraţii în scop publicitar. Există maşină de Formula 1 şi cu trei locuri. Dar nu, nu este un model de curse, ci unul de stradă, care va putea fi condus oriunde. Din punct de legislativ, evident, pentru că prin gropile bucureştene îşi va da duhul imediat.

Cu o greutate de aproximativ 550 de kg şi un motor V8 de 3,5 litri şi 575 CP, Caparo T1 poate accelera până la prima sută de km în doar 2,5 secunde şi până la 160 km/h în mai puţin de 5 secunde. Puterea maxima este obţinută la 10.500 rpm, însă potrivit inginerilor motorul nu a fost folosit la intreaga sa capacitate, aceştia susţinând chiar că propulsorul poate rula până la 17.000 rpm. Cu un raport de 1045 CP pe tonă, Caparo T1 are drept concurenţi foarte puţine motociclete, dar şi acestea supersport, iar daca îl comparăm cu cel de la Bugatti Veyron, de doar 506 CP/tona ne dăm seama de performanţele aşteptate de la noul model.

Scopul Caparo este de a influenţa designul componentelor din industria automobilelor, prin utilizarea materialelor compozite cu o greutate redusă, dar în acelasi timp cu o securitate crescută.

Tags:


Comentarii
Inchide