Ceauşescu voia maşina asta pentru români, dar Elena a spus NU

Deşi maşina i-a plăcut foarte mult lui Nicolae Ceauşescu, soţia lui ...

Ceauşescu voia maşina asta pentru români, dar Elena a spus NU Ceauşescu voia maşina asta pentru români, dar Elena a spus NU

Deşi maşina i-a plăcut foarte mult lui Nicolae Ceauşescu, soţia lui a refuzat să-şi dea acordul pentru producerea acestui acestui model.

Modelul ARO 12 a fost produs în ediţie limitată pentru MApN. Acesta a fost realizat pe un şasiu de Aro 10, cutie de viteze de Aro 10 şi caroserie de Dacia 1310 Break. Motorul era în 3 pistoane diesel şi tracţiune 4x4.

În 1987, în colaborare cu Uzina Dacia, au fost produse 14 unităţi ale modelului ARO 12. Nicolae Ceauşescu a fost impresionat de macheta premergătoare modelului final şi şi-a dat acceptul să o testeze.

Citeşte şi Descoperire uimitoare. Maşina Ducelui de Edinburgh abandonată într-o parcare din Bucureşti

Ceauşescu a fost prima persoană care a condus această maşină, testele făcându-se chiar în curtea Sălii Palatului din Bucureşti, după ce au fost aduse mai multe exemplare la reşedinţa din Bucureşti şi Snagov. Modelul era cunoscut şi sub numele Dacia Deceneanu, Aro 12 sau Dacia 4X4.

Citeşte şi În fiecare zi, hoţii încearcă să păcălească şoferii cu aceste 12 metode. Află tot despre ele şi cum te poţi proteja

Citeşte şi VIDEO: Imagini incredibile surprinse in Bucureşti. O femeie a "plimbat" pe capotă un barbat care o acuza ca l-ar fi tamponat cu intenţie

Citeşte şi FOTO - Poliţia Română - 1967 vs 2015. Ei ne arată maşinile, noi vă spunem totul despre ele. Plus: drive-testul cu maşina cumpărată de Poliţie

ARO 12, era o maşină cu tracţiune integrală şi garda la sol, semnificativ mărită faţă de o Dacia break normală. Deşi lui Nicolae Ceauşescu i-a plăcut foarte mult acest model, Elena Ceauşescu însă nu şi-a dat acordul cu privire la producerea pe scară largă a modelului. Motivele acestui refuz nu sunt cunoscute.

La scurt timp după refuzul Elenei Ceauşescu, uzina Aro a primit o solicitare de producere a încă 10 maşini în termen de 10 zile, maşini ce urmau a fi date miniştrilor din cadrul Ministerului Comerţului. Şi de această dată maşinile au fost retrase din circulaţie la ordinul Elenei Ceauşescu, modelele produse fiind folosite în cadrul uzinei Aro pentru aprovizionare, delegaţii şi alte activităţi interne.

Citeşte şi Noua maşină a Patriarhului Daniel - GALERIE FOTO

Citeşte şi DACIA diesel, printre maşinile verificate în Germania deoarece există suspiciuni că nivelul noxelor declarat este depăşit

Citeşte şi VIDEO. Burnout cu un Ducati 916 pe un iPhone 6S. Ce se întâmplă cu telefonul e uimitor

Citeşte şi GALERIE FOTO Poliţia din Germania are maşini noi. Şi ce maşini...

Citeşte şi VIDEO O femeie care traversează strada este lovită de o maşină. Cui aparţine vina?

Citeşte şi GALERIE FOTO - Cel mai luxos ARO i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu

Citeşte şi GALERIE FOTO Ce maşini poţi cumpăra în România cu mai puţin de 3000 de euro

Citeşte şi Ce acte ai nevoie ca să-ţi închiriezi un loc de parcare în Bucureşti. Procedura pe sectoare

Citeşte şi VIDEO Fiat atacă un nou segment, condus de japonezi şi americani - FOTO

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.