Dacia Duster nominalizată pentru Maşina Anului 2011

Dacia Duster se afla pe lista celor 35 de modele candidate pentru premiul Maşina Anului 2011. Iată cu cine concurează SUV-ul românesc.

Dacia Duster nominalizată pentru Maşina Anului 2011 Dacia Duster nominalizată pentru Maşina Anului 2011

Aşa cum era de aşteptat Dacia Duster a fost inclusă în acest pe lista automobilelor selecţionate de jurnaliştii internaţionali pentru premiul Car of The Year. Nu este o mare surpriză şi nici o premieră pentru Dacia pentru că şi Dacia Sandero a fost selecţionată pentru Maşina Anului în Europa în 2009. În acest an Dacia Duster va concura cu următoarele modele:

Cele mai bine reprezentate mărci în acest clasament sunt Nissan şi Citroen, fiecare cu câte trei modele. O altă tendinţă observabilă este că în acest an au fost nominalizate foarte multe modele crossover, 8 dintre automobilele candidate la Maşina Anului având valenţe tot-teren, cel puţin pe hârtie. Monovolumele sunt foarte bine reprezentate, existând tot 8 candidate. În schimb, doar patru limuzine apar pe lista preliminară, dovedind că anul acesta constructorii au pus mai mult accentul pe automobile polivalente decât pe clasicele automobile "executive".

În aceste condiţii, are Dacia Duster vreo şansă să iasă Maşina Anului, sau să figureze printre automobilele care au concurat până în marea finală? Privind retrospectiv, putem spune că nu. Până acum nici un crossover nu a reuşit să iasă Maşina Anului sau măcar să figureze pe podium. De asemenea, nu există vreun precedent în segmentul automobilelor low-cost, deci este greu de crezut că Duster ar putea rescrie istoria. Deşi în acest an există şanse mai mari ca un crossover să figureze cât mai sus în clasament, atât din punct de vedere statistic (doar sunt 8), cât şi pentru faptul că multe dintre ele au un caracter polivalent, dar costă şi consumă cam cât un hatchback normal (vezi Nissan Juke sau MINI Countryman).

Anul trecut modelul încoronat Maşina Anului 2010 a fost Volkswagen Polo, iar acum doi ani Opel Insignia a fost desemnată. Organizatorii acestei competiţiii sunt publicaţiile Auto (Italia),Autocar (Marea Britanie), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franţa), Stern (Franţa) şi Vi Bilägare (Suedia).

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.