Dacia în TOP 50 vânzări maşini noi pe piaţa germană

Locomotiva pieţei auto europene este, fără îndoială, Germania. Unde, în luna septembrie 2009, VW Golf rămâne cel mai bine vândut model. Nici Dacia nu stă rău, ajutând din plin Renault să obţină poziţia a 7-a în topul celor mai vândute mărci în Germania.

Dacia în TOP 50 vânzări maşini noi pe piaţa germană Dacia în TOP 50 vânzări maşini noi pe piaţa germană

VW Golf, lider detasatCriza auto a început să se estompeze în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană. Iar vânzările de maşini noi încep să revină pe trendul ascendent.

Liderul absolut în septembrie rămâne VW Golf, vândut în peste 37.000 de exemplare - adică aproape totalul vânzărilor următoarelor 4 modele din top la un loc! Pe poziţia a doua se situează modelul de clasă mică Skoda Fabia, în timp ce, la mică distanţă, Opel Astra reuşeşte să ocupe poziţia a treia. Ford Focus, principalul concurent al lui Golf şi Astra, este doar pe a 10-a poziţie, foarte aproape de o maşină mult mai mare şi mai scumpă: Mercedes E-Class.

Nu este de mirare că, pe piaţa auto din Germania, luna septembrie a fost dominată de modelele autohtone, TOP 10 modele fiind alcătuit din maşini nemţeşti - cu excepţia Skoda Fabia (dar să nu uităm că este, de fapt, o maşină cu tehnică germană, bazată pe VW Polo).

Dacia este prezentă cu două modele în acest TOP 50: Sandero, pe poziţia a 40-a, dar şi Logan, pe ultima poziţie, a 50-a. Se pare că atenuarea recesiunii mai temperează apetitul nemţilor pentru maşini foarte ieftine.

Dacă ne referim la dueluri puternice de pe piaţa germană, este de remarcat faptul că Mercedes C-Class devansează confortabil BMW Seria 3 şi Audi A4, în timp ce domeniul berlinelor medii familiste este condus lejer de VW Passat, cu vânzări mult mai bune decât ale noului Opel Insignia şi ale lui Ford Mondeo la un loc.

VW conduce si topul marcilorDe altfel, VW are în TOP 10 modele nu mai puţin de 3 reprezentanţi (iar în TOP 50 chiar 7), fiind şi marca cea mai bine vândută în anul 2009: cele peste 620.000 de maşini Volkswagen înseamnă o creştere de aproape 50% faţă de anul 2008. Altfel spus, în Germania VW a fost marca de criză cea mai apreciată.

În topul mărcilor, VW este urmată la o distanţă foarte mare de Opel şi Ford, pe următoarele locuri situându-se reprezentanţii triadei germane premium: Mercedes, BMW, Audi (în această ordine). Datorită vânzărilor Dacia, grupul Renault reuşeşte să ocupe poziţia a 7-a, devansând Skoda şi Fiat. Toyota se situează de-abia pe poziţia a 10-a.

Cu alte cuvinte, Volkswagen este mai puternic ca niciodată pe propria piaţă, unde, chiar şi pe fond de criză auto, a reuşit să atingă obiective de vânzări foarte bune. Iată că nemţii nu se tem să fie naţionalişti, nu?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.