Fiat Chrysler propune Renault o fuziune, iar compania auto rezultată ar fi cea mai mare din lume

Fiat Chrysler a făcut companiei Renault o propunere de fuziune, relatează Autonews.com, citând un anunţ făcut de FCA.

Fiat Chrysler propune Renault o fuziune, iar compania auto rezultată ar fi cea mai mare din lume Fiat Chrysler propune Renault o fuziune, iar compania auto rezultată ar fi cea mai mare din lume

Fiat Chrysler (FCA) a făcut companiei Renault o propunere de fuziune, relatează Autonews.com, citând un anunţ făcut de FCA.

Dacă s-ar duce la căpăt, această fuziune ar crea un lider mondial în domeniul constructorilor de autovehicule.

Potrivit Fiat Chrysler, noua companie ar fi deţinută de acţionarii celor doi constructori în proporţii egale, 50% pentru acţionarii FCA şi 50% pentru cei ai Renault.

Propunerea a venit după o serie de negocieri cu Renault şi urmează să fie dezbătută luni în consiliul de administraţie al francezilor.

O eventuală fuziune ar crea un gigant auto, cu prezenţă puternică în pieţele cele mai importante, generând o reducere anuală de costuri de peste 5 miliarde de euro. Portofoliul de branduri ar acoperi toate nevoile pieţii.

Cum ar arăta compania rezultată din fuziunea Fiat Chrysler-Renault

FCA spune că nu se vor închide fabrici ale niciunui constructor în cazul fuziunii.

Potrivit propunerii, cele două entităţi s-ar uni în cadrul unei companii olandeze listate la bursă, iar ambele părţi ar primi câte 50% din acţiuni.

Valoarea combinată a celor două companii ar depăşi 32 de miliarde de euro, potrivit estimărilor actuale pentru fiecare constructor.

Cele două companii au construit împreună peste 8,7 milioane de autovehicule anul trecut, iar această cifră depăşeşte numărul de maşini construit de Hyundai Motors sau General Motors, însă este sub valorile atinse de grupul Volkswagen sau Toyota (peste 10 milioane de unităţi fiecare).

Actuala alianţă Renault, cu Nissan şi Mitsubishi, a depăşit şi ea 10 milioane de exemplare.

Dacă FCA şi Renault ar fuziona, alături de partenerii japonezi ai francezilor, s-ar crea un grup capabilă să producă 15 milioane de unităţi anual, cu o prezenţă puternică pe toate pieţele principale, iar mărcile premium Maseratti, Alfa Romeo şi Infiniti s-ar afla sub aceeaşi conducere.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.