Goodyear anunţă creşterea vânzărilor cu 24% în al doilea trimestru din 2011

Goodyear Tire & Rubber Company raportează un nou record de vânzări şi câştiguri mai mari în al doilea trimestru al lui 2011, de 5,6 miliarde de dolari.

Goodyear anunţă creşterea vânzărilor cu 24% în al doilea trimestru din 2011 Goodyear anunţă creşterea vânzărilor cu 24% în al doilea trimestru din 2011

Vânzările Goodyear pentru cel de-al doilea trimestru din 2011 au fost de 5,6 miliarde de dolari, cu până la 24% mai mari decât în anul precedent şi mai mari decât oricare altele obţinute de companie în celelalte trimestre. Volumul de unităţi de anvelope a totalizat 42,9 milioane de dolari, cu 2% mai mult decât în 2010, rezultat reflectat în primul rând din volumul mai slab din industrie şi în special pe segmentul anvelopelor de turisme din America de Nord.

Vânzările pe cel de-al doilea trimestru au reflectat, de asemenea, raporturi îmbunătăţite preţ/mix, ceea ce a condus la un venit mai mare per anvelopă, cu până la 18% faţă de acelaşi trimestru al anului 2010, excluzând de aici impactul tranzacţiilor la cursul de schimb valutar.

Vânzările pe cel de-al doilea trimestru au fost de asemenea influenţate de o creştere a vânzărilor cu 221 milioane pe segmentele de afaceri conexe producerii de anvelope, în special în America de Nord, şi de alţi 348 milioane de dolari obţinuţi din tranzacţiile favorabile la cursul de schimb valutar.

Compania a înregistrat un venit de 382 milioane de dolari pe segmentul operaţional în al doilea trimestru al anului 2011. Acesta a fost cu până la 163 milioane de dolari mai mare faţă de acelaşi trimestru al anului precedent. Venitul pe segmentul operaţional a reflectat un venit îmbunătăţit preţ/mix de produs de 554 milioane de dolari, care a compensat peste aşteptări creşterea preţului la materiile prime (obţinând 381 milioane de dolari net din acţiunile de reducere a costurilor la materiile prime).

Venitul net al Goodyear pe cel de-al doilea trimestru al anului în curs, aflat la dispoziţia acţionarilor comuni, a fost de 40 de milioane (16 cenţi per acţiune), comparativ cu 28 de milioane (11 cenţi per acţiune) din acelaşi trimestru al anului trecut. Toate sumele exprimate per acţiune au fost aproximate.

În calculele realizate pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2011 au fost incluse cheltuieli de 66 milioane de dolari (27 de cenţi per acţiune) cauzate de raţionalizări, calculul activelor şi de deprecierea accelerată, precum şi taxe financiare în valoare de 53 de milioane de dolari (22 de cenţi per acţiune) legate de răscumpărări parţiale a unor cheltuieli realizate în avans în proporţie de 10,5%, alte 7 milioane de dolari (3 cenţi per acţiune) legate de taxe fiscale discrete, 3 milioane de dolari (1 cent per acţiune) din costuri legate de repararea şi acoperirea pagubelor produse de tornadă la una din unităţile de producţie ale companiei, şi un câştig de 10 milioane din activele obţinute din vânzări (4 cenţi per acţiune). Toate sumele exprimate sunt calculate după scăderea taxelor şi impozitelor aferente.

Vânzările Goodyear din primele şase luni ale anului 2011 au fost de 11 miliarde de dolari, cu până la 25% mai mari faţă de cele 8,8 miliarde de dolari din aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările au reflectat un raport preţ/mix de produs îmbunătăţit, 140 de milioane de dolari influenţate de o îmbunătăţire a volumului de unităţi cu 2%, precum şi o creştere de 497 milioane de dolari a vânzărilor în unităţile de afaceri conexe comerţului cu anvelope, şi în primul rând din vânzarea de produse chimice în subsidiara North American Tire. În plus, tranzacţiile la un curs de schimb valutar favorabil au crescut vânzările cu 473 milioane de dolari.

Venitul la zi pe segmentul operaţional al companiei de 709 milioane de dolari a fost cu 54% mai mare decât cel din aceeaşi perioadă a anului precedent. Comparativ cu anul precedent, venitul pe segmentul operaţional reflectă vânzări mai mari în toate cele patru subsidiare regionale ale companiei şi acţiuni de reducere a costurilor de până la 147 milioane de dolari.

Comparativ cu primele 6 luni ale anului 2010, aceeaşi perioadă a lui 2011 a beneficiat şi de 915 milioane de dolari rezultaţi dintr-un raport preţ/mix îmbunătăţit, care a compensat peste aşteptări o pierdere de 733 milioane de dolari rezultată din creşterea costurilor la materiile prime. Costurile la materiile prime au reflectat 80 de milioane de dolari în acţiunile întreprinse pentru a reduce impactul negativ al acestei creşteri.

Venitul la zi al Goodyear disponibil acţionarilor comuni de 143 de milioane (57 de cenţi per acţiune) se compară cu o pierdere netă de 19 milioane (8 cenţi per acţiune) înregistrată în prima jumătate a anului 2010. Toate sumele exprimate aici au fost aproximate.

Goodyear se aşteaptă la o creştere a industriei producătoare de anvelope în 2011. Având în vedere nivelul volumelor din cel de-al doilea trimestru al anului în curs şi o reducere a nivelului previzionat pentru industria anvelopelor de turisme pentru înlocuire din Statele Unite ale Americii, compania se aşteaptă acum ca volumul unităţilor sale pentru acest an să crească până la nivelul inferior al previziunilor estimate la începutul anului în curs cu marja cuprinsă între 3 şi 5 procente.

"Redresarea economică lentă a pieţelor pe care activăm şi inflaţia ridicată din pieţele emergente au avut ca rezultat o creştere inegală în industria producătoare de anvelope" a spus a spus Richard J. Kramer, preşedinte şi CEO. "Suntem încrezători, totuşi, că Goodyear este bine poziţionată pentru a răspunde cererii volatile datorită strategiei noastre de a ne centra pe segmentele de piaţă targetate şi pe reducerea de costuri şi creşterea productivităţii".

În Europa, segmentul anvelopelor de turisme pentru înlocuire se aşteaptă să crească cu 4-6%, echiparea originală pe segmentul de anvelope pentru turisme cu 4-8%, volumul de anvelope de înlocuire pe segmentul comercial este apreciat la o creştere de 7-11%, iar echiparea originală pe segmentul comercial este apreciată cu o creştere de până la 50%. Goodyear anticipează o creştere a costurilor la materiile prime pentru perioada care a mai rămas din 2011 cu peste 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Pentru România ne aşteptăm la o creştere în linie cu evoluţia redresării economice la nivelul întregii regiuni din care facem parte", a declarat Ovidiu Bălan, Director General al Goodyear Dunlop Tires România.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.