În Franţa, Dacia Duster prinsă cu reclama neadevărată

Compania Renault a fost penalizată de Juriul Deontologiei Publicitare din Franţa pentru reclama exagerată relativ la poluarea redusă a lui Dacia Duster, în urma plângerii depuse de asociaţia ecologică AGIR.

În Franţa, Dacia Duster prinsă cu reclama neadevărată În Franţa, Dacia Duster prinsă cu reclama neadevărată

Iată că, în Franţa, Juriul Deontologiei Publicitare a ajuns la concluzia că Dacia Duster o fi cel mai ieftin SUV din lume, dar nu e nicidecum "respectuos cu mediul înconjurător".

În data de 15 aprilie, asociaţia ecologică AGIR a depus o plângere la organizaţia franceză Juriul pentru Deontologia Publicitară, prin care acuza Renault de neconformitate cu realitatea în privinţa unei campanii la modelul Dacia Duster, campanie derulată pe scară mare atât online, cât şi în presa scrisă.

În primul rând, Dacia Duster este prezentat ca un SUV economic şi cu emisii de CO2 reduse, deşi AGIR a arătat că media emisiilor CO2 pentru Dacia Duster se cifrează la 172 g/km, în condiţiile în care mai mult de 50% din maşinile noi înmatriculate în Franţa se situează sub bariera celor 120 g/km. În plus, imaginile de prezentare ale maşinii (trecerea printr-un vad de apă) nu concordă cu reclama de "vehicul prieten cu mediul înconjurător".

Organizaţia franceză a analizat plângerea asociaţiei AGIR şi a ajuns la concluzia că, într-adevăr, mesajele publicitare pentru Dacia Duster pot induce în eroare userii sau potenţialii clienţi. De exemplu, sloganul "Noul Dacia Duster 4x4: respect pentru mediul înconjurător la un preţ nemaivăzut" s-a considerat că violează recomandările ARPP (Organizaţia Franceză pentru Reguli în Publicitate).

Aşa încât Juriul Deontolgiei Publicitare a făcut o recomandare oficială către ARPP de a lua măsuri pentru întreruperea acestei campanii şi anularea dreptului de a fi modificată sau înnoită - vezi aici documentul oficial.

Să vedem cum va fi marketat de acum încolo Renault Duster...

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.