Încă un record pentru Dacia: cea mai eficientă publicitate

Câţi din banii pe care îi plătiţi pentru o maşină îi daţi, de fapt, pentru reclama prin care aţi ajuns să cumpăraţi maşina? În cazul Daciei, mult mai puţini decât alte branduri auto - situaţie valabilă în Franţa.

Încă un record pentru Dacia: cea mai eficientă publicitate Încă un record pentru Dacia: cea mai eficientă publicitate

Poate nu ştiaţi, dar constructorii auto sunt foarte interesaţi şi de raportul între costul publicităţii şi vânzările de maşini. Mai pe scurt: cât costă publicitatea pe "cap" de maşină?

În Franţa, un organism independent a făcut aceste calcule, luând în considerare mărcile care au vândut mai mult de 10.000 de exemplare în 2011, precum şi rate-card-ul oficial pentru TV, radio, presă scrisă şi online (fără a calcula şi discounturile).

Clasamentul pentru 2011 este după cum urmează:

1. Dacia - 330 euro

2. Renault - 543 euro

3. Citroën - 552 euro

4. Peugeot - 639 euro

5. Ford - 817 euro

6. Audi - 821 euro

7. Suzuki - 904 euro

8. Hyundai - 977 euro

9. Volkswagen - 1.010 euro

10. Fiat - 1.099 euro

11. Opel - 1.395 euro

12. Toyota - 1.438 euro

13. Mercedes-Benz - 1.484 euro

14. Nissan - 1.546 euro

15. BMW - 1.592 euro

16. Seat - 1.613 euro

17. Kia - 1.668 euro

18. Chevrolet - 1.822 euro

19. Skoda - 1.862 euro

20. Alfa Romeo - 2.171 euro

Dacia ocupă prima poziţie, cu o sumă de 330 euro pentru fiecare maşină vândută în Franţa, la o diferenţă destul de mare de următoarele mărci clasate. Nici nu este de mirare, din moment ce Dacia şi-a făcut deja o reputaţie de marcă bună şi ieftină la francezi, aşa încât nu prea e nevoie de multă reclamă - preţul vinde maşina.

Pe locul al doilea ca eficienţă se situează Renault, care, de altfel, se laudă cu cel mai mare buget de publicitate în Franţa în 2011: peste 300 de milioane de euro. Prin comparaţie, cei de la Suzuki au cheltuit doar 17,7 milioane de euro pentru publicitate, situându-se pe locul 7, cu puţin peste 900 euro de maşină vândută.

Dacia se poate declara mulţumită, deoarece stă ,mult mai bine decât mărci considerate rivale: Skoda, Chevrolet şi KIA depăşesc 1.500 de maşină, doar Hyundai stând mai bine, cu aproape 1.000 euro pe maşină vândută. De remarcat şi eficienţa mărcilor premium, Audi stând mai bine decât Mercedes-Benz şi BMW.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.