Noua generaţie Opel Meriva lansată în România

Cea de-a doua generaţie a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibilă şi stilată, având totodată un design deosebit de elegant. Este prevăzută cu o serie de funcţii inovatoare care au rolul de a optimiza utilizarea spaţiului interior.

Odată cu prima generaţie a modelului Meriva, lansată în 2003, Opel a creat un nou segment de piaţă, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un preţ avantajos. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, poziţiei înalte a pasagerilor şi spaţiului interior generos, Opel Meriva şi-a menţinut în permanenţă rolul de lider în clasa sa, înregistrând cel mai mare număr de vânzări în cadrul segmentului din care face parte (peste un milion de unităţi) şi fiind în acelaşi timp un reper în ceea ce priveşte calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scăzută rată de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TÜV în 2007.

Cea de-a doua generaţie a modelului Meriva nu trăieşte din gloria generaţiei anterioare, preferând în schimb să iasă în evidenţă prin propriile capacităţi. Concepută şi dezvoltată în Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel într-un monovolum dinamic şi elegant, în ciuda dimensiunilor sale reduse. Mai mult, dotările flexibile şi accesibile ale noului Opel Meriva oferă o nouă dimensiune a funcţionalităţii, caracterului ergonomic şi aspectului estetic.

La exterior, autovehiculul prezintă sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevăzute cu balamale posterioare, care facilitează accesul în autovehicul, o dotare extrem de importantă pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezintă, de asemenea, o premieră pentru un producător auto de serie. Iar suportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil opţional, este uşor de utilizat şi nu ocupă spaţiu în partea din spate a autovehiculului.

La interior, noutăţile sunt complet inovatoare, cu clasă, un versatilitate inovatoare şi o stare de bine neegalate de niciun autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevăzut cu sistemul îmbunătăţit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spaţiu de depozitare mărit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consolă centrală care oferă spaţiu de stocare flexibil, scaune faţă cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul său, dar şi scaune faţă opţionale ergonomice, certificate de experţi, care oferă o susţinere optimă a spatelui.

Toate aceste dotări ergonomice au convins o asociaţie independentă de medici specialişti şi terapeuţi din Germania că dotările speciale ale modelului Meriva au în vedere menţinerea pe termen lung a sănătăţii spatelui. Astfel, asociaţia Aktion Gesunder Rücken (AGR, "acţiune pentru un spate sănătos") a acreditat sistemul de portiere FlexDoors şi sistemul de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, incluse în dotarea standard a noului Meriva, precum şi scaunele faţă opţionale cu numeroase posibilităţi de reglare şi suportul FlexFix pentru transportul bicicletelor. Opel Meriva este primul autovehicul cu atât de multe funcţii recomandate de specialişti în sănătate.

Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament faţă mărit cu 39 mm şi un ecartament spate cu 45 mm mai mare decât prima generaţie a modelului, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită şi un nivel sporit de confort în timpul călătoriei. Punţile faţă şi spate au fost concepute pe baza modelului Zafira, apropiind şi mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirecţia electrohidraulică înlocuieşte configuraţia complet electrică a modelului anterior. Printre dotările de siguranţă activă standard se numără sistemul de frânare cu patru discuri, sistemul electronic de control al stabilităţii şi sistemul de control al tracţiunii.
Noua gamă de sisteme de propulsie a noului Meriva se concentrează pe obţinerea unor performanţe ridicate cu un consum redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei motoarelor şi introducerea funcţiei de supraalimentare pentru reducerea reală a consumului de carburant, asigurând o călătorie confortabilă şi echilibrată. Acestea dezvoltă o putere de la 55 kW/75 cp până la 103 kW/140 cp. Toate motoarele din această gamă respectă norma de emisii Euro 5.
Gama sistemelor de propulsie pe benzină include trei variante ale noii generaţii a motorului de 1,4 litri:
  • Versiunea de bază de 1,4 litri şi o putere de 100 cp este singura unitate aspirată natural cu sincronizare variabilă a supapelor pentru o admisie îmbunătăţită a aerului.
  • Noul motor 1.4 Turbo care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp şi generează un cuplu de 175 Nm este introdus în premieră mondială în dotarea autovehiculului Meriva, înlocuind unitatea de 1,6 litri cu o putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 şi consumul de carburant, asigurând în acelaşi timp o creştere cu 15% a puterii dezvoltate.
  • O versiune mai puternică a motorului 1.4 Turbo, care dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp reprezintă cea mai performantă unitate a gamei. Aceasta generează un cuplu de 200 Nm şi este echipată cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Comparativ cu varianta de 1,8 litri din dotarea generaţiei anterioare a modelului Meriva, noul motor 1.4 Turbo asigură o creştere cu 12% a puterii dezvoltate şi o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.
Două motoare diesel sunt disponibile la lansare:
  • Versiunea de bază diesel 1.3 CDTI, care dezvoltă o putere de 55 kW/75 cp şi este prevăzută cu tehnologia în buclă închisă. Opel este primul producător auto care utilizează acest sistem de control pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree mică. Tehnologia permite noului Meriva să parcurgă 100 km cu un consum de carburant de numai 4,9 litri şi un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km.
  • Varianta 1.7 CDTI dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp şi generează un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipată cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză, dotare nouă pentru autovehiculul Meriva.
Trei alte sisteme de propulsie diesel vor întregi gama de motoare mai târziu în acest an: un model ecoFLEX cu emisii scăzute de CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp. Două variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză, vor furniza o putere de 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.

VEZI LISTA COMPLETĂ DE PREŢURI ŞI DOTĂRI

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.