Olandezii consideră că Duster 4x2 nu este suficient de sigur

Dacia Duster urmează paşii Loganului: succes comercial consistent şi controverse în ceea ce priveşte Testul Elanului. Olandezii de la ANWB încearcă să pună beţe în roate Dusterului.

Se pare că maşinile Dacia de succes din noua eră au de înfruntat aceleaşi obstacole. Dacia Logan s-a răsturnat la testul elanului, realizat de prestigiosul organism german ADAC, însă ulterior rezultatele au fost negate, mai ales că alte organisme importante au demonstrat că Logan e o maşină suficient de sigură în astfel de teste de evitare a obstacolelor.

Acum este rândul suvului Dacia Duster, supus la un test de evitare a obstacolelor de către revista olandeză ANWB. Specialiştii olandezi au ajuns la concluzia că versiunea cu tracţiune faţă, Duster 4x2, neavând în dotare sistemul de control al stabilităţii ESP, are tendinţa de a se ridica periculos pe două roţi şi de a nu păstra traectoria. În condiţiile evitării bruşte a unui obstacol la o viteză de 65 km/h.

Imaginile filmate sunt destul de grăitoare, mai ales că, în aceleaşi condiţii, versiunea 4x4 şi dotată cu ESP se comportă exemplar. Concluzia specialiştilor ANWB este că, în anumite condiţii, Dacia Duster 4x2, fără ESP, poate prezenta riscul răsturnării.

Ce nu ne spun specialiştii ANWB este că aproape orice SUV care nu este dotat cu ESP se comportă cam la fel în condiţiile evitării unor manevre bruşte, din cauza unui centru de greutate mai ridicat, a unei inerţii mai mari şi a suspensiilor mai moi.

În plus, Dacia a anunţat că, începând din martie 2011, va echipa standard toate versiunile Duster cu sistemul ESP - oricum, din luna noiembrie a anului viitor, UE va introduce directiva sistemului ESP obligatoriu pe maşinile noi.

Răspunsul oficial al celor de la Dacia Renault în ce priveşte rezultatele testelor olandezilor a fost că modelul Dacia Duster a fost conceput pentru a se comporta sigur în cazul manevrelor bruşte, chiar dacă nu este dotat cu sistemul ESP. Iar din imagini se vede că maşina testată este departe de pericolul răsturnării, chiar dacă roţile se desprind, pentru puţin timp, de la sol.

Interesant este faptul că modelul Dacia Duster a fost supus acestui gen de teste de evitare a obstacolelor de către toate organismele importante (NHTSA în USA sau ADAC în Germania), fără a suscita controverse, aşa cum o va face, foarte probabil, testul olandezilor de la ANWB.

Nu putem să nu ne întrebăm dacă specialiştii olandezi nu au fost puţin cam prea zeloşi în dorinţa de a demonstra că Duster poate avea probleme... Aşa cum s-a întâmplat cu acel controversat caz al testului elanului realizat cu Logan de către ADAC.

VOI CE PĂRERE AVEŢI DESPRE TESTUL OLANDEZILOR CU DUSTER?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.