​Parlamentarii pregătesc un pachet de reguli stricte pentru activitatea de ridesharing

​Parlamentarii pregătesc un pachet de reguli stricte pentru activitatea de ridesharing, dar transportatorii vor protesta până când numărul Uber-iştilor scade cu 98%

​Parlamentarii pregătesc un pachet de reguli stricte pentru activitatea de ridesharing ​Parlamentarii pregătesc un pachet de reguli stricte pentru activitatea de ridesharing

Şoferii care practică transport ocazional de persoane în sistem de ridesharing, precum cei care lucrează pentru Uber şi pentru Bolt (fost Taxify), vor fi obligaţi prin lege să se conformeze unui pachet legislativ de reglementare care a fost adoptat luni de Senat şi care aşteaptă votul deputaţilor şi aprobarea preşedintelui Iohannis.

Astfel, potrivit propunerii legislative iniţiate de senatorul PSD Ionel-Daniel Butunoi şi semnată de un grup de parlamentari ai PSD, ALDE şi PNL – propunere care a fost modificată la recomandarea Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Parlament – se introduce pentru conducătorii auto obligaţia de a avea un certificat de atestare profesională emis de Autoritatea Română Rutieră (ARR).

Atestarea profesională acordată de ARR este specifică taximetriei, iar lipsa unui astfel de certificat a reprezentat unul dintre motivele iniţiale pentru care asociaţiile şi confederaţiile transportatorilor din România s-au revoltat împotriva serviciilor de ridesharing.

Contactaţi de ZF, oficialii de la Uber România spun că „participă la dezbaterile din comisiile de specialitate”, dar nu dau mai multe detalii, încât proiectul nu ar fi ajuns încă la forma finală, cea care va intra în vigoare. „Am susţinut întotdeauna nevoia reglementării serviciului de ridesharing. Analizăm această iniţiativă legislativă şi, alături de ceilalţi reprezentanţi ai sectorului de ridesharing, vom participa la dezbaterile din comisiile de specialitate”, au transmis reprezentanţii Uber pentru ZF. Textul modificat al propunerii legislative privind activităţile de transport alternativ cu un vehicul cu şofer „VTS” (n.red.: aşa cum au fost numiţi cei care prestează servicii de transport alternativ), prevede amenzi cuprinse între 1.000 lei şi 5.000 lei pe cursă pentru conducătorii auto care nu au atestatul. În plus, amenzile pot fi aplicate chiar dacă respectivul şofer este atestat, dar nu afişează certificatul pe parbrizul sau pe luneta maşinii.

Proiectul înregistrat la Senat drept L60/2019 aduce mai multe modificări pentru conducătorii auto care practică transport de persoane în regim de ridesharing, obligându-i să aibă un cazier complet curat şi să nu fi avut permisul suspendat pentru conducere sub influenţa băuturilor alcoolice sau conducere sub influenţa drogurilor, printre altele.

Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.