Predicţiile fataliste sperie toţi clienţi şi acţionarii companiei

Puterea cuvântului împotriva unei companii

Predicţiile fataliste sperie toţi clienţi şi acţionarii companiei Predicţiile fataliste sperie toţi clienţi şi acţionarii companiei

A apărut ca un fulger în piaţă şi lumea se uita câş la ideile unui revoluţionar în tehnologie şi în maşini. A fost unul dintre oamenii care au dus un start-up mai sus decât Ford la bursă. A înfiinţat o companie pentru colonizarea lui Marte, planetă din sistemul nostru solar. Acum câteva luni a venit cu o altă idee trăsnită. Nişte capsule care transportă intercontinental oameni prin subteran cu viteze de 1.300 km/h. Şi cu nişte staţii de andocare care transportă tot pe sub pământ maşini, cu sute de km/h, fără semafoare, direct la destinaţie. Tot Elon Musk a lansat Model 3, o maşină pentru care fanii Tesla au dat avans şi acum aşteaptă livrarea. Din păcate, tot Elon Musk a anunţat că e depăşită capacitatea de producţie şi că întârzie termenele de livrare. Jumătate de milion de oameni au făcut precomenzi, iar 10% din ei au renunţat deja la maşină.

După asta, Tesla a venit acum 3 zile cu primul ei camion electric, o replică pentru Nikola (altă companie producătoare de camioane electrice) şi cu noul model Roadster – care atinge suta la oră în 1.9 secunde, mai repede decât orice altă maşină de serie construită azi. Chiar dacă e un player până la ultima suflare, Elon Musk a început să recunoască decalajele de producţie şi golurile financiare pe care i le-au lăsat toate investiţiile şi noile lansări. El e dator unui acţionariat public să ţină compania în viaţă şi să producă dividende.

Azi, o acţiune Tesla  e 308.74$, iar valoarea capitalizată e de 51.89 miliarde de dolari. Dar numai astăzi, acţionarii Tesla au pierdut 2%, echivalentul a 6.31$ la fiecare acţiune tranzacţionată. Acum o lună, la 22/10, o acţiune era 337$. Sunt nişte probleme care i-au atras atenţia lui Bob Lutz, fostul mare vice General Motors, unul dintre cei pe care – zice legenda -  Obama i-a trimis acasă ca să-şi revizuiască puţin comportamentul când au venit toţi marii industriaşi din auto cu private jet-urile să ceară ajutor din partea Guvernului.

Acum, Bob Lutz are o firmă de consultanţă, e în continuare membru onorific la GM şi nu se fereşte să vorbească deschis despre starea pieţei financiare. Fie că e vorba de maşini sau despre altă producţie.

După ce Tesla a lansat camionul electric şi Roadster-ul, Bob Lutz l-a articulat imediat pe Elon Musk la CNBC. El a spus, conform Carscoops, că este doar o manevră pentru distragerea atenţiei de la problemele pe care le are Tesla: “Prieteni, compania asta iese din afaceri. Dacă o ţin aşa, nu apucă 2019”.

Bob Lutz a adăugat că Tesla nu are niciun avantaj concurenţial în industria generală, inclusiv în cea de maşini electrice: “N-au niciun ingredient special. Au aceleaşi baterii litiu-ion pe care le au toţi. Au o hemoragie de lichidiăţi şi vor trebui să atragă alţi bani pentru o nouă mărire de capital”. Experţii spun că declaraţiile lui Lutz au influenţat evoluţia cotaţiilor Tesla la bursă.

Autor Alexandru Banu

 

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.