Rezultate vânzări Renault-Nissan în 2010

Alianţa Renault-Nissan anunţă cu mândrie un an 2010 excelent din punct de vedere al rezultatelor comerciale, care, atenţie, sunt mai bune decât ale grupului Volkswagen. Carlos Ghosn are de ce fi mulţumit, nu credeţi?

Rezultate vânzări Renault-Nissan în 2010 Rezultate vânzări Renault-Nissan în 2010

Recent am văzut care este topul celor mai mari constructori din lume în 2010, top condus de concernul Toyota, urmat de americanii de la General Motors şi grupul Volkswagen. Însă alianţa Renault-Nissan vrea să tulbure apele, anuntând un nou record de vânzări în 2010.

De la început trebuie menţionat că vorbim de "alianţă", nu de "grup" - şi asta deoarece atât Renault, cât şi Nissan continuă să fie percepute drept companii independente, cu strategii diferite faţă de ale grupului Volkswagen, de pildă.

Vânzările Renault-Nissan se cifrează, în 2010, la un total de 7,27 milioane de maşini vândute pe plan mondial. Dintre acestea, grupul Nissan (care include marca de lux Infiniti) a vândut 4 milioane de unităţi, grupul Renault (care mai înseamnă Dacia şi brandul coreean Samsung) a vândut 2,6 milioane, iar Lada 570.000 de unităţi (fabricantul rus AvtoVAZ a fost recent inclus în această alianţă, prin preluarea pachetului majoritar de acţiuni).

Principala piaţă auto pe care alianţa Renault-Nissan a înregistrat creşterei considerabile este, deloc surprinzător, China, urmată de USA, Franţa, Rusia şi Japonia. Ghosn este cu atât mai mulţumit cu cât în Franţa, Rusia şi Mexic a fost depăşită o cotă de piaţă de 25% a mărcilor din portofoliul alianţei Renault-Nissan. În Europa, atât Renault, cât şi Nissan au înregistrat creşteri ale vânzărilor, producătorul francez terminând 2010 pe a doua poziţie, după Volkswagen.

După 12 ani de la formarea alianţei între francezi şi japonezi, iată că vorbim de rezultate foarte bune pentru Renault-Nissan, care reflectă o adaptare foarte rapidă la condiţiile de criză. Pentru Ghosn putem vorbi şi de o satisfacţie suplimentară, alianţa pe care o conduce având rezultate mai bune decât grupul Volkswagen.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.